o supporters | registrovat | přihlásit se
vyhledat rss
z domova ze světa foto reporty groundhopping blog rozhovory hooligans video tipovačka

Hokejový rozhovor z Havířova

rozhovory pátek, 3. 1. 2014 16:40 - přejít do komentářů
Přinášíme rozhovor s vůdčí osobností havířovské hokejové scény..
images/clanky/hokejovy-rozhovor-z-havirova-5600.jpg

Pro dnešní rozhovor jsme zavítali do hokejových vod. Konkrétně do Slezska. V této části naší země se nachází jediný prvoligový hokejový klub a to AZ Havířov. S žádostí o rozhovor jsme oslovili vůdčí osobnost místní fanscény, která naší žádosti vyhověla.

Nelze začít jinak, než prosbou o to, aby ses nám představil a pověděl, jaká je tvá úloha na tribunách v Havířově.
Ahoj, říkají mi J.R. a jsem jedním z lidí, kteří momentálně vedou havířovskou hokejovou scénu. Naše úloha je prostá - fanouškovsky (s partou dalších nadšenců) děláme věci od A do Z, co se tribun a fanouškovského chodu týče, bez přehánění...

Jak dlouho působíš na havířovských tribunách, jak ses k tomu vlastně dostal?
Na hokej jsem začal chodit v osmdesátých letech, jako malý capart s otcem. Kdo vlastně začal jinak? :-) Otce později vystřídali kamarádi, ke klubu z rodného města se začal budovat vztah, který byl mnohdy (díky jistým okolnostem) kostrbatý, avšak který trvá dodnes...


Jaký byl ten impuls, nebo jak ses vlastně dostal k tomu na svou současnou pozici?
Když na přelomu tisíciletí koupil Havířov Extraligu od Opavy, dva roky mě tam táhla zvědavost po kvalitním hokeji, postupem času jsem tam však chodil jen občas, ne jako fanoušek Femaxu (změnil se název klubu, klubové barvy, z 90-ti%  hráčský kádr apod.), ale jako hokejový divák. K tomu novému klubu jsem si nenašel žádné pouto. Věci nabraly jiný směr až v létě roku 2010, to když se sešli zástupci dvou, v té době znesvářených stran, na jedné straně členové tehdejšího hokejového fanklubu, na druhé straně lidé, kteří v té době navštěvovali tribuny fotbalové... Od té doby uplynuly téměř 4 roky, někteří zůstali, mezi nimi i já.


Kolik lidí se na havířovské prezentaci podílí?
V Havířově máme docela dobře fungující skupinu, která rozhoduje takřka o všem podstatném. Jsou v ní lidé stálí, lidé však i odcházejí a přicházejí. Kdybych měl vzpomenout všechny osoby, které  ve skupině, za 3 roky jejího trvání, působily, bylo by to něco málo přes 30 lidí. Dnes je nás 17, každý je nějak aktivní a platný, hlavních strůjců je však tak 5-6 maximálně zapálených.

Měl jsi někdy chuť tato pole opustit?
Tyhle "chutě" mám často, hodně často. Není nic horšího, než když víte, že tomu všemu věnujete 100% své energie, něco podobného byste chtěli od lidí, kterými se obklopujete a přitom to tak není. Největší fanouškovskou základnu má každý klub na Facebooku. ti, které na hokeji či fotbale vidíte 50 metrů daleko od kotle, tak ti stejní lidé se pak na Faceboocích bijí v hruď, jak oni jsou ti velcí a správní fandové, jak oni jsou těmi krály ligy apod. Mrzí mě, že to tak je...
Tvoříte choreografie na každý zápas, nebo si vybíráte?
Hokej má tak zběsilé tempo zápasů, že se snad na každý zápas ani tvořit nedá, proto je nutností si vybírat zápasy, které se v tomto směru vynechají.

Jaká je Tvá oblíbená forma prezentace?
Tady nevím, zda-li dokážu konkrétně odpovědět, spíše ne. Dobrá a čili oblíbená prezentace je vždy ta, která se povede tak, jak bylo při počátku její tvorby plánováno...

Je nějaká prezentace, choreo, na které rád vzpomínáš a chtěl bys jej vyzvednout?
Zmínt musím tu úplně první velkou, kterou jsme na našem zimáku kdy připravili. 5.1.2011, domácí zápas proti Orlové, po mnoha letech vyprodáno (5 100 lidí), bylo to utkání 3. nejvyšší hokejové soutěže. Lidé na havířovském hokeji něco takového neznali a my měli vážně velký strach, zda-li budou spolupracovat, zda-li se na nás nevyserou. Je docela pravděpodobné, že kdyby se tenkrát tahle první prezentace, do které bylo zapojeno tak 2 000 lidí, nepovedla, nabraly by ultras aktivity na hokeji úplně opačný směr. Dalo by se říct, že radost z toho, že se věc podařila, poté vlila velkou energii do žil...
Na jaký zápas rád vzpomínáš? 
Těch zápasů je strašně hodně, nelze jen tak vybrat 3. Byly to domácí vyprodané derby zápasy s Orlovou, byl to 5. rozhodující zápas semifinálové série s Prostějovem, byl to domácí barážový zápas s Mostem, kdy byl kotel neskutečně narvaný a od prvních minut fandila, bez nadsázky řečeno, celá hala, mohl bych ve výčtu domácích zápasů pokračovat dál a dál. A výjezdy? U výjezdu je prioritní sranda, kamarádi, dobrá zábava, ten samotný zápas na zimáku jde trochu do pozadí...
Oblíbený soupeř a naopak nenáviděný soupeř?
Tohle lze spojit, protože oblíbení soupeři jsou z velké části ti nejvíc nenávidění :-). Tudíž mým oblíbeným soupeřem je každý fanouškovský tábor, který v hokejovém prostředí uvažuje jinak, než jak je bohužel českým hokejovým zvykem. 
Máš raději domácí utkání nebo výjezdy? Jakým způsobem cestuješ nejraději na venkovní utkání nejraději?
Málokdo má raději domácí špíly než výjezdy, proč tomu tak je, o tom byla napsána spousta vět a s ničím novým a převratným bych zřejmě nepřišel. Cestování? Klasicky - autobus, vlak, s přibývajícím věkem a lenivostí člověka pak mnohdy i auto :-).

Fungují v Havířově nějaké fanouškovské skupiny, o kterých bys chtěl pohovořit?
Od roku 2000 jsem byl sám členem jedné havířovské skupiny, dnes už neaktivní, od jisté doby se však na to dívám jinak. Je fajn, když skupiny vznikají, každá je něčím jiná, navzájem se mnohdy hecují a vybízejí se k větší aktivitě, ale... Nikdy nesmí zájem skupiny přerůst v zájem celku. Když je to soupeření skupin větší nebo když se skupina staví (mnohdy i nevědomky) nad zájmy celku, je to špatně. Neříkám, že to tak u nás je, ale někdy jsem ten pocit měl a jistě mít ještě budu.
Na havířovských tribunách působí v současné době 3 více či méně aktivní fanouškovské skupiny, jsou jimi Rumboys Havířov, DC Havířov a Abstinenti Havířov. 4. skupinou, která na tribunách nepůsobí organizovaně a není ji možno spojovat s hokejem, ale která však vždycky bude mít co říct mimo zimák (když bude mít chuť) jsou TfH.

Kdo se tedy potom skrývá pod označením Havířovská Zvěř a jak tento název vlastně vznikl?
Snad to vysvětlení nepopletu, protože jsem nebyl přímým aktérem, když název vznikl :-). Ale vznikl paradoxně na fotbale, na výjezdu s Baníkem do Teplic, kdy si několik havířováků, při mírně alkoholové cestě domů, hrálo se slovy, skládalo jakési chorály apod. a najednou bum bác a vzniklo označení Havířovská Zvěř, v té době označení pro určitou sortu lidí jezdící na fotbal! Když jsme na podzim 2010 začali chodit znovu na hokej, přišlo nám správně, začít jakoby od nuly a s něčím novým, dát najevo i názvem pro označení havířovských fanoušků, že jde o jakousi inovaci scény, proto bylo na místě vzít si ono označení Havířovská Zvěř. Přišlo nám to jako označení neobvyklé, vtipné, trefné apod., zvlášť když v dnešní době je x táborů pojmenována jako Ultras to či Ultras ono... A kdo se nyní pod tímto označením skrývá? Je to jednoduché - každý fanoušek AZetu, který podporuje a respektuje to, jak to v hledišti děláme... 
Jak jsi osobně spokojen s domácími návštěvami, s počty lidí v kotli a s počty osob na výjezdech?
Na třetí nejvyšší hokejovou soutěž chodilo 1400-2000 lidí pravidelně, o něco více chodí na druhou nejvyšší soutěž (zhruba 1700 - 2300), byly a budou zápasy, kdy přišly 3 tisíce, 4 tisíce, dokonce i pět tisíc lidí. Takže spokojenost být musí, zvláště na dobu a prostředí, v kterém bohužel žijeme...

Počet lidí v kotli? Není to ono. Ale pozor! Pokud nepočítám nějaký ten boom, který je jednou v Havířově, podruhé v Prostějově, potřetí v Budějovicích, počtvrté na fotbale v Edenu, popáté na fotbale na Sigmě (a mohl bych pokračovat dál a dál), tak dlouhodobá spokojenost s počty aktivně fandících lidí nemůže být snad nikde. Je to smutné, ale u nás se lidé, když překročí nějaký věk, stydí fandit, mají pocit, že je to pod jejich úroveň... Každý obdivuje polskou fanouškovskou scénu (samozřejmě právem), každý se tam vidí apod., ale sám se pak nechová jako ti lidé, které paradoxně obdivuje...
A výjezdy? Jsem mnohdy maximalista, takže vždycky to může být lepší, ale spokojenost je. Za dobu, kdy se více či méně změnily vůdčí osoby na havířovské scéně a začali jsme to fanouškovství dělat malinko jinak, tak jsme tři roky po sobě vyhráli výjezdovou tabulku naší ligy, letos skončíme druzí, takže super. A to bych se přitom mohl rozepsat o tom, jaké nevýhody máme a co nás částečně brzdí :-).

Rádi Ti k tomu dáme prostor, pověz nám více.
Každý ví, že Havířov do jisté míry byl, je a bude městem Baníku, stejně tak 90% lidí, kteří aktivně chodí na hokej, tak jsou většími či menšími fandy tohoto klubu. A to, že ve městě působí jakoby dvě skupiny fandů, tak mírně tříští sílu každé té skupiny, což je bohužel samozřejmé... Dám příklad - AZet jel do Karviné, busem vyjelo 120 lidí. Baník jel v ten stejný den tuším na Slovácko, z Havířova vyjelo cca 70 lidí. Tohle v mnoha jiných klubech nemají a kdoví, jak by se s něčím takovým popasovali... Když na Bazalech bude boom a Baník bude šlapat, bude to mít vliv na částečný odliv fandů Azetu na hokeji. A zase opačně...
Další věcí, která nám fanoušky ubírá je samozřejmě poloha města. Autem jste za 20 minut na Extralize ve Vítkovicích, opačným směrem pak za půl hodinky v Třinci. A co si budeme povídat, spousta lidí chodí za lepším a kvalitnějším hokejem, sportem obecně. V tomto závidím třeba brněnské Kometě, na kterou se sjíždějí lidé snad z celé Jižní Moravy. Tady to tak nemáme, tady musíme o každého fandu tvrdě bojovat a nabídnout mu něco víc, než zažije v Třinci či ve Vítkovicích (když se rozhoduje, kam začne chodit). Myslím si, že zážitky v podobě dění a atmosféry v hledišti jsou k nezaplacení :-).
O fanoušcích Havířova se čas od času objeví nějaká zmínka v celostátním tisku. Jaké mají fanoušci Havířova vztahy s novináři a jak pohlížejí na tyto v minulosti zveřejněné články?
Osoby z médií si samozřejmě nechceme nějak výrazně pustit k tělu, na druhou stranu však víme, že nám, kór když nehrajeme hokejové výsluní, mohou svým způsobem pomoci se zviditelnit. Abych zmínil konkrétní případ - po minulé, ve všech směrech úspěšné sezóně, jsme byli požádání o velký rozhovor na úvodní stránku regionálního tisku. Neodmítli jsme, zároveň jsme však sdělili x požadavků, které máme. Novinář nám vyhověl, my dosáhli svého a rozhovor poskytli... Nebylo to však pravidlo, spíše výjimka, k novinářům máme svůj zdravý odstup (jsou i tací konkrétní novináři, se kterými bychom nespolupracovali nikdy), protože dobře víme, že jednou o tobě napíšou hezky a pravdivě, pak však 10x zalžou či pravdu překroutí, jen aby konzumní společnost hltala jejich "pravdy"... I proto musím vyjádřit respekt k těm novinářům, kteří se fanouškovskou scénu snaží nejprve pochopit a pak až o ní psát. Znám takové!
Mívá Havířovská Zvěř problémy s ochrankou a policií?
Samozřejmě, kdo tyhle problémy nemá? :-) Za ty skoro čtyři roky těch problémů bylo víc než dost. Nejsme hokejoví fanklubáci, jako drtivá většina hokejových táborů, kteří, když přijedou ven, tak si s domácími fans opečou párky, o přestávce zahraji Scrabble a po utkání si podají ruce. Proto je těch problémů asi víc, než je na hokejové prostředí obyvklé :-)
.
Jaké máte vztahy s vedením klubu?
Výborné a řekl bych, že jiné, než kdekoli jinde. Pozor, nikdo si nesmí myslet, že nám vedení něco kupuje, něco platí apod., což je v hokejovém prostředí bohužle běžná věc... Ale vychází nám maximálně možně vstříc, třeba při použití pyrotechniky na uzavřeném zimáku, té správné pomoci od vedení je mnohem víc. Na oplátku jakoby pro klub "pracujeme" (zdarma) i my, prostě vzájemná pomoc vedení a jeho fandů je velmi citelná. Ještě aby ne, když klub vznikl, hrál 3. nejvyšší soutěž, tak fanouškovské jádro potřeboval. Ty vztahy se nastartovaly, byly parádní, drží doposud, je to takové rodinné...

V letošní sezóně je Tvůj klub prvoligovým nováčkem. Jak se fanouškovsky v první lize cítíte? A kdybys měl srovnat tento rok s účastní v druhé lize, jak bys hodnotil první ligu po fans stránce?
Cítíme se dobře, vždyť jaké si to uděláš, takové to máš :-). Jezdí k nám sice méně fandů z hostujících táborů, ale na to jsme si už nějak zvykli, stejně k nám v minulých sezónách jezdil v dobrých počtech jen Prostějov, Karviná a občas Vsetín. Fanoušci Budějovic, Jihlavy, Třebíče, Olomouce, Šumperka apod., je nahradili.
A kdybych měl obě ligy po fans stránce porovnat? Podobné. Vždy prostě záleží na Tobě samém víc, než na Tvém okolí... Když budeš chtít, užiješ si více účast v okresním přeboru než v Extralize. 

Určitě sleduješ celou českou scénu, kdo Tě na ní zaujal?
Kdybych měl hodnotit jen tu hokejovou, musím říct Kometu Brno. Brněnská Kometa je na české hokejové scéně několik let jasná a neotřesitelná jednička, za kterou je dlouho pusto prázdno. Kluci na Kometě to dělají fakt výborně.

Kdybych měl hodnotit dál, musel bych to rozdělit do dvou kategorií. Jedna je ta, když daný tábor uvažuje správně a ač na tribunách nemusí být nijak výrazný, tak se mi líbí právě tím přístupem. Takový tábor fanoušků v 1. lize stále hledám, v minulých letech jsme dva takové zažili a já je schválně nebudu jmenovat, mnozí budou vědět :-).
No a druhou skupinou, do té patří ty tábory, které se na tribunách snaží, jsou jakousi stálicí a já kdybych neznal jejich myšlení, zvyky a móresy, tak bych je obdivoval. Ale pro mě je to myšlení bohužel/bohudík mnohem víc než to, jaký namalují obrázek nebo jak hlučně fandí... Ani v tomto případě nebudu jmenovat, opět budou mnozí tušit, do kterých vod mířím.

Máš do nového roku v souvislosti s hokejovou scénou nějaké přání, které bys mohl zveřejnit?
Na tribunách křičet více než na Facebooku... Pak by ta naše scéna byla zcela jiná, lepší.

S tím samozřejmě nelze nesouhlasit! Za redakci děkujeme za rozhovor a přejeme do Havířova mnoho zdaru do budoucna.

Autor: dd

Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Pokud jste zaregistrovaní, tak se stačí přihlásit. Pokud registraci nemáte, tak se prosím zaregistrujte.

Jméno Heslo
text
  • Zbrojovka Brno Joe 13 20. 8. 2014, středa, 19:07 + 0 - 0
    Takze kdyz se nad tim zamyslim, tak to podiveni se nad zminkou o Komete a sugestivni otazky o kritice.. Ses Hanzi cosi urejpanej zavistivec.
  • Zbrojovka Brno Joe 13 20. 8. 2014, středa, 15:25 + 0 - 0
    Vzdyt nas bylo v Hradci 30.12. 2013 asi 1000 kousku. Myslim ze to opravdu je jinej level nez zbytek ligy. Kritiku beru ale tady neni na miste. Bylo mnoho slabych vyjezdu jinam.
  • bez klubu eek 7. 1. 2014, úterý, 16:45 + 0 - 0
    Ok možná sem to trošku přehnal v té osobní rovině, nicméně ta kritika, kdy každý čeká při každém zápasy o 3 levely lepší support než je e-ligový standart už je unavující.Nehledě na to, že ultras byli vymláceni ze stadionu v průběhu první třetiny a zápas sledovali v hospodě. PS:To že to stojí v globále za <> uznávám :)
  • FC Hradec Králové Hanz_knife 7. 1. 2014, úterý, 14:22 + 0 - 0
    Bože to fakt neunesete žádnou kritiku? Musíš se do mě hned takhle navážet? Víš prd o tom kdy jsem začal chodit na hokej (a kdy jsem chodit přestal) a jaké mám či nemám povědomí o scéně tak nedělej že mě znáš. Uznávám počty komety a jejich pyro, ale řekl bych že ještě přednější je prostě podpora hlasivkama a to tady v HK od nich nebyla žádná sláva. Od nás rozhodně taky ne, ale to neznamená že se musíte furt bít na hrudi a nepřijímat žádnou kritiku. V Havířově jsem na hokeji zatím nebyl, doufám, že se tam brzo podívám. Z informací co mi jsou dostupné ale mám názor že to jsou jedinní hokejoví ultras v ČR, protože v kometě taky nějací jsou, ale stejně tomu vládne fanklub mentalita, události v HK tomu bohužel nasvědčovaly (čertužel na obou stranách), dál se v tom nebudu pitvat, snad každý kdo tam byl ví co se dělo a nedělo...
  • bez klubu eek 7. 1. 2014, úterý, 08:08 + 0 - 0
    Kdybys chodil na hokej delší dobu a né od letoška co vzniknul Mounfield HK, tak bys měl nějaké povědomí o fans scéně v ČR. Co se týče celkových počtů na výjezdech, pyra a jiné fans produkce tak není o čem diskutovat... Jinak samozřejmě AZ patří k absolutní špičce už delší dobu.
  • FC Hradec Králové Hanz_knife 6. 1. 2014, pondělí, 19:45 + 0 - 0
    Musím uznat, že lepší reporty neznám. Na tomto článku ovšem nechápu tu zmínku o kometě, neurazte se brňáci, ale po tý vší slávě jsem čekal fakt jinej level a ne to co jste dvakrát předvedli u nás... Doufám jen, že nebudu nazván extraligovým kuřbuřtem, když řeknu, že to chce více táborů jako Havířovská zvěř :D
  • FC Vysočina Jihlava Tosir951 6. 1. 2014, pondělí, 08:53 + 0 - 0
    Osobně se mi Havířov fanděním líbí.... Ničeho se nebojí a tak to má být :)
  • FC Baník Ostrava L. 8 6. 1. 2014, pondělí, 02:32 + 0 - 0
    Tak Rst jakožto Vsetíňák by to měl vědět...
  • FC Baník Ostrava TommyFCB 5. 1. 2014, neděle, 23:05 + 0 - 0
    Rst- Ačkoliv se hrálo nahoře, pořád to byla až 3. nejvyšší soutěž. (zajdi se někdy podívat na kvalitu hokeje v této lize:D) Nyní se hraje pěkné 7. místo a nejhorší série byla 5proher z 6ti zápasů.
  • FC Baník Ostrava Pedro Baník 5. 1. 2014, neděle, 16:52 + 0 - 0
    Kony S-U:Mě nesere žes vstúpil,ale žes vystúpil :-D
  • FC Spartak Trnava Kony S-U 5. 1. 2014, neděle, 16:30 + 0 - 0
    Slovy klasiky: "Byl sem komunista, su komunista a budu komunista ..." :-) Celý převod národních podniků do rukou cizáků, většinou s fiktivním kapitálem, pod taktovkou dnešního velkého "národovce" V. Klause se rovná vlastizradě! Konec lekce "posametově revoluční" politologie. Havířov je jakožto uměle vzniklé město a "dělnická ubytovna" bohužel dříve či později odsouzen k zániku. I když to hlavně kvůli architektuře tohoto města bude škoda! :-(
  • bez klubu Rst 5. 1. 2014, neděle, 16:25 + 0 - 0
    Tommy: Na druhou stranu, 4 roky hrajou nahoře... 3 roky o první flek, teď nováčci a v tabulce neskutečné postavení. Troufnu si tvrdit, že za ty 3 a půl sezony neměli šňůru čtyř, pěti proher. Takže bych to zase nedémonizoval. Ale v 1. kole tu Olomouc bych jim přál, to zase jo.
  • FC Baník Ostrava TommyFCB 5. 1. 2014, neděle, 16:09 + 0 - 0
    AZet je jasným úkazem toho, že lidi nechodí jen na kvalitní hokej do supermoderních arén, ale i na atmosféru! Vzpomeňme kolik lidí chodilo na Pantery na 1. ligu.. Jaký to rozdíl oproti včerejšku(AZ vs. Litoměřice, přes 3 000fans. Vždyť přesně toto je jasným důkazem toho, že sport obecně se má dělat pro fanoušky! No co, třeba jednou dojde klubům, že nikdo nestojí o rodinné tribuny, o všemožné zákazy atd.
  • bez klubu J.R. from B.K. 5. 1. 2014, neděle, 14:02 + 1 - 1
    Přesně jak říká Rusty, nestačím se divit, jaké hovna, nesouvisející k tématu, zde dokážete řešit...
  • bez klubu Rusty 5. 1. 2014, neděle, 11:31 + 1 - 0
    Před Havířovem klobouk dolů. Jinak nechápu co má 50% komentů o ekonomických problémech Ostravska s fandovstvím společného :-)
  • FC Viktoria Plzeň Zdeněk81 4. 1. 2014, sobota, 22:44 + 0 - 0
    Rst:Na to už jsme moc starej
  • 1.FC Slovácko FanaticBoy 4. 1. 2014, sobota, 22:27 + 1 - 0
    Teď jen nevím, jestli jsem správně na supporters nebo na najěké ekonomické sešlosti co se týče Slezska? :-D
  • Zbrojovka Brno flvv 4. 1. 2014, sobota, 22:10 + 0 - 0
    Bytů tam volných určitě je dost, ale práce moc ne
  • bez klubu Rst 4. 1. 2014, sobota, 21:59 + 1 - 0
    Projeď to na hajzlu, 23 litrů ušetřených.
  • FC Viktoria Plzeň Zdeněk81 4. 1. 2014, sobota, 21:49 + 0 - 0
    Každopádně se chci do Havru na hokej mrknout.Plánuji že si koupím na rok síťovou jízdenku na vlak (stojí asi 23 litrů)a pojedu se podívat na všechny hokejové stadiony v nižších soutěžích.Prostě na stadiony kde jsem ještě nebyl
  • FC Viktoria Plzeň Zdeněk81 4. 1. 2014, sobota, 21:42 + 0 - 0
    dzandra: že u vás infrastruktura kvalitní není pochyb,když se 40 let budovala.Jde o to jestli nezchátrá.
  • FC Viktoria Plzeň Zdeněk81 4. 1. 2014, sobota, 21:39 + 0 - 0
    Gieksa:Musí tam být i dost volných bytů a takže ceny určitě šli dolů nebo se pletu?U nás v Plzni dáš za panelákový byt z 80 let 3+1 meloun a půl.A za ten samý třeba v Kraslicích na Sokolovsku jen 200 litrů.
  • AC Sparta Praha eRw!n 4. 1. 2014, sobota, 21:16 + 0 - 0
    aha ty uz tam ani nejses :D
  • AC Sparta Praha eRw!n 4. 1. 2014, sobota, 21:11 + 0 - 0
    Pedro Baník: za Cholupice sem hraval, takze skoro trefa ;) ale opravdu te nikdo nenuti tam zustavat
  • Zbrojovka Brno flvv 4. 1. 2014, sobota, 21:05 + 2 - 0
    jj za všechno může ten zasranej stát :D a pak že fanoušci nejsou levičáci :D)
  • bez klubu Rst 4. 1. 2014, sobota, 20:48 + 2 - 0
    supporters: K příštímu rozhovoru oslovte ministra(y) průmyslu. chachar007: Reporty mají když ne nejlepší, tak aspoň nejdelší. k.m: Jsi tu správně? Braní symbolů fanklubáckým vemenům je jejich plusem. Závěrem - dobře se to četlo.
  • FC Baník Ostrava dzandra 4. 1. 2014, sobota, 20:44 + 1 - 0
    pilgrim: ale prd velebnosti, je tu celkem kvalitní infrastruktura, kousek letiště kde přistanou větší letadla než v Praze a železniční uzly taky kvalitní. Na privatizaci podniků není špatného nic, jen se to nemělo dělat tak jak se to udělalo s OKD a tím vším co tu bylo. A nemyslím jen u nás, ale jak dopadla Tatra, Zetor, Prostějov a hromada dalších kdysi prosperujících firem.
  • FC Baník Ostrava dzandra 4. 1. 2014, sobota, 20:40 + 1 - 0
    k.m no taky nejsem zastánce braní šál, a proto se v dresu a šále neproducíruji po soupeřově městě, jako bych byl doma. A když borci z bolky příjdou doma o hlavní flagu, tak je špatně něco u nich ne :-)
  • bez klubu pilgrim 4. 1. 2014, sobota, 19:09 + 2 - 0
    Gieksa- a co je na privatizaci podniků špatného? Možná tak pro nějakého mladého komunistu. Bolševik udělal z Ostravska těžkotonážní monolit, který v nových podmínkách díky své zaostalosti prostě nemohl obstát, Ostrava je bez šachet a těžkého průmyslu nastavena na sotva 200 000 lidí.
  • bez klubu k.m 4. 1. 2014, sobota, 19:01 + 0 - 2
    Havířov dělá na stadiónu na naše poměry nadprůměrnou atmosféru v tomto patří do první pětky první ligy.....ultras aktivity(chorea atd.) jednoznačně nejlepší v první lize! Jejich mínusem je okrádání fans o jejich symboly to já prostě neberu! Trošku mi vadí i ta jejich vychloubačnost jak oni to dělají jinak(nefanklubácky) ano to jim nikdo samozřejmě nebere,ale to neznamená,že ta jejich cesta je nejsprávnější!
  • FC Baník Ostrava Gieksa Baník 4. 1. 2014, sobota, 18:32 + 1 - 0
    pilgrim: Ty jsi takový idiot že to opravdu není možné! Ty víš hovno o tom, co tady bolševici vybudovali a kdybyses to náhodou dozvěděl, tak věřím tomu, že by ti z toho oči vypadly!!! Dneska poděkujme kapitalisticko demokratickému systému, které téměř všechny podniky privatizovali! Výsledek tohoto nastavení můžeme dnes všichni vidět. Zdeňek81: Ano naprosto přesně, ve všem s tebou souhlasím. A co se týče toho Havířova, tak opravdu, ten odliv lidí je mnohem větší než udávají statistiky. Potvrdil mi to i známý, který pracuje u RPG (nájemní byty po Havířově) a to číslo lidí, kteří se odstěhují a nepřehlásí si bydliště je kvantum, takže ten statistický údaj, že Havířov k 1.1. má 77 000 lidí je prostě špatný a teď bych si i tipl, že má o dost míň, v řádech několika tisíců míň.
  • FC Baník Ostrava Pedro Baník 4. 1. 2014, sobota, 18:10 + 0 - 0
    Ode mě nemusíš chtít nic,můžeš mě nazvat naplaveninou nebo čím chceš,ale místo mého narození a do 20 let mého bydliště je Ostrava,takže těsně vedle.Já svému lokálnímu klubu fandím od dětství,ale ty se asi tím heslem neřídíš co?Ale já s tebou nechci diskutovat,o ničem,jen jsem musel reagovat na nesmysl,který jsi napsal.
  • FC Viktoria Plzeň Zdeněk81 4. 1. 2014, sobota, 18:05 + 1 - 0
    Na Ostravsko táhli lidi z celé republiky.Teď je situace opačná.Hodně lidí se stěhuje do Prahy a na západ Čech.Souhlasím s tím že za to může ten náš vymrdanej stát
  • bez klubu pilgrim 4. 1. 2014, sobota, 17:57 + 0 - 0
    hm, co chtít od čuráka z Prahy, který tam fandí Baníku (support your local club, debile) a jen blbě plká na netu, aniž čemukoliv rozumí
  • FC Baník Ostrava Pedro Baník 4. 1. 2014, sobota, 17:54 + 0 - 0
    Hlavní chybu bych viděl v tom,že nenářídil sterilizaci tvé matky pár let před tím než ses narodil,s tebou nemímím diskutovat o ničem.
  • bez klubu pilgrim 4. 1. 2014, sobota, 17:39 + 0 - 0
    Pedro, zkus mi trochu objasnit, v čem udělal ten tvůj vymrdaný stát chybu, že se už nevyplatí těžit uhlí v těch hlubokých šachtách a nevyplatí se tam ani tavit železo v hutích? Spíš poděkuj zasraným bolševikům, že z Ostravska udělali takový těžkotonážní monolit bez budoucnosti.
  • FC Baník Ostrava Pedro Baník 4. 1. 2014, sobota, 17:28 + 0 - 0
    eRw!n:ne každý může žít v Cholupicích u maminky jako ty.Ekonomická situace je na Ostravsku špatná,bohužel,ale za to nemůžou lidi,ale tenhle vymrdaný stát.
  • FC Viktoria Plzeň Zdeněk81 4. 1. 2014, sobota, 16:45 + 0 - 0
    Mám tam chybu v roce 1991 a ne v 1911.
  • FC Viktoria Plzeň Zdeněk81 4. 1. 2014, sobota, 16:44 + 0 - 0
    V roce 1950 měl Havířov 12898 obyvatel.V roce 1970 82068.V roce 1911 86297.V roce 2011 79679.Určitej úbytek obyvatel v Havru je.Myslím že větší než ukazují statistiky,protože hodně lidí co se odstěhovalo má stále trvalé bydiště v Havířově
  • FC Baník Ostrava jedinebanik 4. 1. 2014, sobota, 16:36 + 0 - 0
    a pokud je někdo uplakané,neschopné hovádko,tak mu dobře nebude nikde
  • FC Baník Ostrava jedinebanik 4. 1. 2014, sobota, 16:27 + 0 - 0
    erwin: fajne baby,fajne pivo,fajny banik.robota na chuja a ze par cypu se najde vsude.ale jinak dobre jak cyp:)
  • AC Sparta Praha eRw!n 4. 1. 2014, sobota, 16:16 + 0 - 1
    jedinebanik: opravdu? napriklad co ? :D
  • FC Baník Ostrava jedinebanik 4. 1. 2014, sobota, 16:07 + 0 - 0
    erwin:bo je tu fajně!
  • bez klubu pilgrim 4. 1. 2014, sobota, 16:00 + 2 - 0
    tak on ten Havířov byl postaven v 50. létech jako noclehárna pro horníky z OKD a hutníky z právě postavené Nové Hutě, uhlí se už prakticky netěží, hutě se zavírají, takže je logické, že to umělé město bez vlastní průmyslové infrastruktury se pomalu vylidňuje a dostává se do pozice amerického Detroitu, lidé, kteří se tam hromadně sestěhovali v 60. létech v produktivním věku mají dneska kolem 70 a mladí, kteří něco umí, tak už dávno utekli
  • FC Baník Ostrava Gieksa Baník 4. 1. 2014, sobota, 13:25 + 0 - 0
    Erw!n: U tebe mě to vůbec nepřekvapuje, ty jsi totiž jedna velká rozumbrada. Nemá smysl vypisovat další věci, ty už totiž všechno víš ;-)
  • AC Sparta Praha eRw!n 4. 1. 2014, sobota, 13:14 + 0 - 0
    Gieksa Baník: dalo ti to takovy prace napsat to, co o severni morave vsichni vedi. Nechapu, jak tam dobrovolne nekdo muze vubec zit. Co tam mas dal ?
  • FC Baník Ostrava Gieksa Baník 4. 1. 2014, sobota, 12:01 + 0 - 1
    Já bych ještě dodal k té poloze města i další informace, které vedou k nižším návštěvám AZetu. V roce 2001 měl Havířov skoro 90000 obyvatel, teď již má 75000 obyvatel, což je jasné, že odliv lidí z města je patrný každým rokem. Další je ekonomická situace ve městě. Spoustu lidí, co znám cestuje za prací do Ostravy nebo do Českého Těšína popřípadě jezdí ještě dál. Při našem konzumním způsobu života, jak popsal J.R., se bohužel dnes nedá stíhat všechno(kór když někdo v Havířově nemá auto). V Havru je vcelku dost obchodů, ale pracovních míst ve městě je pramálo. Kdo nemá auto, tak cestuje dálkovýma busama i přes hodinu do roboty a je jasné, že to zabere spoustu času. A co bydlím v Havru, tak myslím, že mi to i ostatní Havířováci potvrdí, že Havířov je město důchodců. Takže těch produktivních lidí tu zas tolik nebude a to nemluvím o statistice nezaměstnaných. Mohli bychom najít ještě spoustu ukazatelů, nebudu to tady jmenovat vše. Jen chci poukázat na to, že v tomhle směru AZetu (ač hokeji vůbec neholduji) velký klobouk dole. Chtěl sem tím poukázat, že AZ netrápí jenom hokejový Třinec nebo Vítkovice (Vítek do chuje!) popřípadě Baník, ale bohužel i neutěšená ekonomika města a lidí, co zde žijí.
  • FC Viktoria Plzeň Zdeněk81 4. 1. 2014, sobota, 11:45 + 0 - 0
    Parádní rozhovor!
  • Zbrojovka Brno dymas 4. 1. 2014, sobota, 00:16 + 0 - 0
    Luxusní rozhovor,vic takových!Jinak Havířov má moje sympatie!!!Jen tak dál borci..
  • FC Baník Ostrava chachar007 3. 1. 2014, pátek, 20:11 + 0 - 3
    J.R. se zdá být sympoš a člověk na svém místě, havířovské reporty snad nejlepší ze všech hokejových i fotbalových týmů, BTW: boleslavská vlajka naposled hodně pobavila :-))jen tak dál a ať se daří .-)))
  • FC Baník Ostrava TommyFCB 3. 1. 2014, pátek, 19:54 + 1 - 1
    Vincent- řekl bych, že se nepleteš :) Dle mě u nás nebylo lepších hostů, než z Prostějova.
  • SK Dynamo České Budějovice Tomas-Budweis 3. 1. 2014, pátek, 19:49 + 0 - 1
    Výjezd do Havířova byl luxusní :)Moc dobrá atmosféra na zimáku, i docela fér jednání od ochranky.
  • bez klubu Vincent 3. 1. 2014, pátek, 18:25 + 2 - 1
    Takový tábor fanoušků v 1. lize stále hledám, v minulých letech jsme dva takové zažili a já je schválně nebudu jmenovat, mnozí budou vědět :-). Prostějov, Vsetín nepletu-li se..
  • bez klubu LOFC1881 3. 1. 2014, pátek, 18:12 + 1 - 1
    Super rozhovor.Havířov je po Brnu pro mě druhý nejzajímavější tábor u nás.Jak se tady mnohdy zmiňuje,ze Opava do ligy fotbalové, to samé bych řekl o Havířovu hokejovém.Respekt a úcta Tobě,jak se tam u vás o hokejovou scénu staráš ��
  • FC Baník Ostrava Ludovic 3. 1. 2014, pátek, 18:02 + 0 - 1
    Souhlasím. Pěkný rozhovor o aktuálních i obecných tématech na úrovni. Jak ze strany redaktora, tak i ze strany J.R. Ještě bych měl jeden dotaz na J.R. Zajímalo by mě, jestli už se plně věnuješ jen AZetu nebo ještě čeříš baníkovské vody? Ptám se proto, protože obojí se na tak vysoké úrovni, jakou mimochodem havířovská scéna je, nedá zvládat. Každopádně Havířov má můj obdiv, co pro fans scénu dělá, posouvá to i ostatní výše. Pokaždé sleduju vaše tvorby a hltám reporty, které mají to, co má report mít. Po FCB jeden z nej táborů, co se kvality týče.
  • FC Hradec Králové ConexHK 3. 1. 2014, pátek, 17:42 + 2 - 0
    Hodně dobrej rozhovor ! Víc takových...
clbanner



Videa

Vlajkonoši v UH proti Skotsku


další videa >
ULTRASSHOP.CZ Tipovačka
Fortuna liga CZFortuna liga CZ
1.
FC Baník Ostrava Casual88
274
2.
1.FC Slovácko champyon
243
3.
FC Viktoria Plzeň wawe48
238
4.
FC Viktoria Plzeň navrcswansea
201
5.
bez klubu Majkl1911
200
6.
FC Baník Ostrava mara1922
184
7.
bez klubu acab1
182
8.
Slezský FC Opava lamich2
181
9.
Bohemians 1905 Mates1905
178
10.
bez klubu markyondra
177
Fortuna liga SKFortuna liga SK
1.
bez klubu DavidOFF
121
2.
FC Baník Ostrava mara1922
108
3.
FC Baník Ostrava mario72
102
4.
1.FC Slovácko champyon
89
5.
FC Viktoria Plzeň wawe48
87
6.
1.FC Slovácko FanaticBoy
86
7.
FC Spartak Trnava Frando
74
8.
MŠK Žilina Nordic Division
68
9.
FC Viktoria Plzeň navrcswansea
68
10.
FC Baník Ostrava Pan.P.a.Josi1922
68
ULTRASSHOP.CZ Tipovačka >
Blog fanoušků & Groundhopping
Spartak Lubenec - ZD Podlesí... 3. 10. 2019, čtvrtek, 10:11

Spartak Lubenec - ZD Podlesí...


Sokol Chyše - Hvězda Cheb B ... 1. 10. 2019, úterý, 22:18

Sokol Chyše - Hvězda Cheb B ...


Groundhopping: Sokol Kunrati... 30. 9. 2019, pondělí, 20:00

Groundhopping: Sokol Kunrati...

další články >
Vlajkonosi.cz
VLAJKONOŠI na Slovácku 15. 10. 2019, úterý, 15:40

VLAJKONOŠI na Slovácku


V pondělí všichni do Uherského Hradiště! 12. 10. 2019, sobota, 08:08

V pondělí všichni do Uherského Hradiště!


Vlajkonoši na zápase Česko x Řecko 11. 10. 2019, pátek, 01:01

Vlajkonoši na zápase Česko x Řecko

více na www.vlajkonosi.cz>
Hooligans.info
Bulharsko x Anglie aneb V Sofii bylo rušno... 15. 10. 2019, úterý, 14:11

Bulharsko x Anglie aneb V Sofii bylo rušno...


V Portugalsku létaly sedačky a šarvátka s Policií 4. 10. 2019, pátek, 09:23

V Portugalsku létaly sedačky a šarvátka s Policií


VIDEO DNE: SK Slavia Praha - BVB Borussia Dortmund 3. 10. 2019, čtvrtek, 16:41

VIDEO DNE: SK Slavia Praha - BVB Borussia Dortmund

více na www.hooligans.info>
Fanaticky.cz
Zbrojovka se vrátila domů... 11. 10. 2019, pátek, 10:14

Zbrojovka se vrátila domů...


Oslava 50. výročí - Curva Nord Milano! 8. 10. 2019, úterý, 15:10

Oslava 50. výročí - Curva Nord Milano!


Chorea a Pyro! Dánsko má za sebou Bitvu o Kodaň 7. 10. 2019, pondělí, 19:56

Chorea a Pyro! Dánsko má za sebou Bitvu o Kodaň

více na www.fanaticky.cz>
Nejčtěnější články měsíce
294. derby pražských -S- 22. 9. 2019, neděle, 21:10

294. derby pražských -S-


LIGA MISTRŮ: SK Slavia Praha... 3. 10. 2019, čtvrtek, 16:00

LIGA MISTRŮ: SK Slavia Praha...


FotoReport: AC Sparta Praha ... 6. 10. 2019, neděle, 07:10

FotoReport: AC Sparta Praha ...

Komentáře
včera, 16:47 - Son of Moravia
Já si třeba myslím, že proto j...
včera, 14:42 - HON
Kyby: Souhlas. Nejsou to zadny...
včera, 12:06 - Kyby
Angláni jsou doma úplně o hovn...
17. 10. 2019, čtvrtek, 21:23 - pepky
👏👋👍...
17. 10. 2019, čtvrtek, 21:21 - pepky
Chvála kristu přátelé😀...
všechny komentáře >
clbanner
Speciály



Sledovat @supporters_cz
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace