o supporters | registrovat | přihlásit se
vyhledat rss
z domova ze světa foto reporty groundhopping blog rozhovory hooligans video tipovačka

Blog: Návštěva reprezentačního zápasu s Tureckem

blog fanoušků neděle, 11.10.2015 12:59 - přejít do komentářů
Poslední domácí kvalifikační utkání před Eurem ve Francii...
images/clanky/navsteva-reprezentacniho-zapasu-s-tureckem-7172.jpg

Rubrika Blog fanoušků & Groundhopping je určena všem, kteří se chtějí podělit s ostatními návštěvníky našeho portálu o své zážitky z cest za svým klubem, groundhoppingem, a nebo o své názory na dění ve světě fanoušků. Text a fotografie posílejte na info@supporters.cz (Blog fanoušků & Groundhopping).

Dobrý den.
Při dalším kvalifikačním utkání o EURO 2016 ve Francii v domácím prostředí proti Turecku jsem měl možnost být jak u dopoledních příprav tvorby reprezentační kartoniády, tak i samotném večerním zápase.

Dopoledne:
Jak už jste možná někteří zaregistrovali, FAČR s generálním sponzorem pivovarem Gambrinus při příležitosti postupu národního mužstva do Francie udělalo soutěž mezi příznivci českého týmu, aby vytvořili a následně hlasovali o nejlepší choreografii, která by se pak produkovala na samotném utkání s Tureckem.
Návrhů se sešlo několik desítek, nakonec diváci vybrali tu, kde na protilehlé tribuně letenského stadionu mělo být uprostřed napsáno "CZE" a vedle toho měl být vyobrazen český lev.
A sešla se tak delegace "inženýrů", kteří nikdy nekreslili, nenavrhovali či vůbec nikdy nedělali choreografii. A teď před nimi stál skoro až nadlidský výkon.
Ono i celé provedení, zvlášť na tomto stadionu je velmi těžké i pro samotné příznivce ultras, kteří tvorbě choreografií a kartoniádvěnují takřka celý svůj fanouškovský "život", natož pro lidi, kteří to nikdy nedělali. Proto jim bylo i poraděno, aby se podívali na choreografie sparťanských ultras na protilehlé a z toho si vzali příklad, zvlášť jedna ultras produkce, sparťani si určitě vzpomínají, velké "ACS" s rudě vínovým podkladem a bílým písmen. To mohl být pro tvůrce asi nejlepší návod, jak na to.
K dispozici měli kolem 30 dobrovolníků, kteří jen čekali na pokyn delegace, jak mají rozmístit kartony. A ti se načekali dlouho, neb jen samotný nápis dal zabrat už z důvodu toho, jak uspořádat velikost písmen, mezery mezi něma, dále moc nepočítali s mrtvými úhly při rozdělení protilehlé tribuny na patra, kdy by písmena nevynikla tak, jak by měla.
A to na ještě čekalo asi to nejtěžší, nakreslit a rozmístit kresbu lva.
Ono, na papíře to vypadalo zajímavě, ale prakticky to vytvořit přišlo skoro nereálné, ale nakonec, po několika hodinové dřině, dohadů a překreslování se to povedlo a celá choreografie, resp. kartony na ni byly rozmístěny přesně tak, jak bylo avizováno na papíře.
Na kartonech bylo upozornění, aby v 10. minutě obecenstvo zvedlo příslušnou věc nad hlavu. Aby to vyniklo naprosto, měla být domluva s hlavním kameramanem, aby se to bralo odspoda hřiště při večerním utkání, až později jsem se dozvěděl, že v TV to nebylo skoro vůbec ukázáno.



Večer:
Když jsem šel onehdá na jaře 2015 na zápas Česka s Lotyšskem do Edenu, netěšil sem se tolik jako v sobotu. Nevím proč, ale cítil jsem bojovnější náladu, možná to bylo i tím soupeřem.
O to víc byl pro mne šok, když sem viděl, že na samotném stadionu byl všude, kam ses podíval turek. Jak na hlavní, na protilehlé, ve svém sektoru pro hosty, tak i na místě, kde normálně sídlí kotel Sparty. A zvlášť převažovali příznivci Galatasaraye, až po nich bylo možno vidět několik symbolů, dresů, šál Fenerbahce.
To ale neměnilo situaci, že se fotbalisté ze země půlměsíce mohli cítit jako doma, a to doslova.
Čeští fanoušci zklamali na celé čáře. Asi jsem se zase naivně zklamal v tom, že tuzemští fanoušci na utkání české reprezentace by mohli udělat konečně dobrou fans atmosféru. O to nejvíc trapně mi bylo, když Turecko hnal mnohatisícový kotel (jasně, bylo tam 3/4 Německa a asi jen pár Turků z jejich domoviny) a Česko kotlík skákajícího bubeníka s partou dětí do rytmu obligátního "Kdo neskáče...". To si pak připadáš, jak na dětské oslavě s klaunem Šášou...
K tomu ještě samozřejmě třískali takovými těmi nafukovacími klacky či co to je za výtvor.

Největší "fail" večera byla 70. minuta, kdy po vzoru komerční NHL celý stadion měl vyprodukovat co největší hukot, aby následně publikum mohlo dostat zdarma flašku Pepsi coly. 
Proboha, asi jsem možná až moc pohlcen ultras a fans subkultůrou a někteří mě za to budou pranýřovat, že konečně na fotbale nebyly žádné excesy a rodiny s dětmi se nemusí bát, ale tohle prostě na fotbal NEPATŘÍ !
V tuhle dobu jsem měl největší chuť se zvednou a jít pryč, leč, zůstal sem o chvíli déle, ale to jen díky tomu, abych si poslechl support hostujících fanoušků.
Jak jsem již výše psal, při příchodu na stadion bylo všude možně potkat příznivce hostů, při jejich hymně to prvně burácelo pražskou Letnou. Čekal sem, jak se zachovají při hymně naší a zachovali se slušně, tudíž žádný pískot. O to větší trapas se uřízl o trochu déle, kdy byla minuta ticha za atentát v Ankaře, do toho ticha začali čeští vandráci cosi pokřikovat, v tom se spustil pískot, Turci začali cosi řvát a minuta ticha byla zkrácena na nějakých 20 vteřin.
Netrpělivě jsem očekával, jak dopadne navrhované choreo prezentované v 10. minutě. Minutu předtím bylo na obrazovkách stadionu avizováno a poproseno, aby se v té minutě zvedli kartóny. Výsledek byl nad očekávání dobrý, až na bojkotující skupinu turků,díky nimž nevynikl celý název. A příjemné překvapení bylo, jak projektantům vyšel český lev.

V mrazivém večeru to bylo jediné zpříjemnění prvního poločasu. Jinak šeď a nuda na trávníku, v hledišti vládl jen jeden tábor.


Druhý poločas byl jen prohlubovaní české krize na obou frontách, jak na hřišti, tak v hledišti. Na zeleném pažitu Turci ve druhém poločase dvěma brankami rozhodli o výhře svého celku. V sektoru vyhrazeném pro hostující fanoušky se posléze objevila i pyrotechnická vložka, dále jste mohli pak spatřit zajímavý jev od hostů, kteří byli roztahaní po celém letenském stadioně, kdy naprosto všichni si zapli buď malou svítilnu či mobilní telefony a svítili na počest toho, aby jejich hráči věděli, že tam jsou a viděli je. Bylo to zajímavé a originální
Na zápas dorazilo 17.190 diváků. Na konci se měl slavit postup do Francie, byla na to připravená i trika k tomu určená, měla být velkolepá show. Místo toho ze znova ne vyprodaného domácího utkání odcházeli příznivci domácích, na Letné zůstali skoro jen samí Turci a domácí plejeři jim mohli jen pokynout. Z celého večera zůstala jen pachuť a dojem, že na další utkání české reprezentace asi zase dlouho nenavštívím.

Musí se změnit hodně, hodně věcí. Už tady byl jednou projekt, jak se postarat o fotbalovou atmosféru při zápase tuzemské reprezentace, nebylo by na škodu, aby pár důležitých hlav ultras scény dalo hlavy dohromady a možná něco vymyslely.
Vzpomeňme si, jak si tehdy fanoušci rakouské reprezentace užívali fandění při přátelském zápase s Českem v Olomouci, tam by se dala hledat inspirace.

Ale i na svazu by se měli chytnou za hlavy, aby tam nebyli zloději, STBáci a další...
Na druhou stranu, vím, žijeme v Česku, tady se každý bude držet svého koryta, dokud může. A já zas naivně sním...

Napsal: Trevor

Autor: Blog

Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Pokud jste zaregistrovaní, tak se stačí přihlásit. Pokud registraci nemáte, tak se prosím zaregistrujte.

Jméno Heslo
text
  • FC Baník Ostrava ostravak 25.10.2015, neděle, 22:12 + 0 - 0
    Chtělo by to rozšířit repertoár, něco krátkého, jednoduchého, chytlavého... třeba mě napadlo: My jsme slované, šálalalala, češi, slezané, šálalalalala, taktéž morava, šálalalala, my všichni jsme s váma, šálalalalala.......
  • FC Baník Ostrava Frydečak 17.10.2015, sobota, 08:04 + 0 - 0
    Dokud nebudou repre stadiony smrdět pyrem, bude tam ta banda ve vedení, budou se řvát debilní pokřiky typu Česko, My chceme gól, Češi do toho apod., budou počmárané vlajky a krasavci s kloboukama a podobnýma blbostma na hlavě, tak by se žádný opravdový fanatik neměl na aktivním supportu podílet.
  • FC Baník Ostrava Mat1922 15.10.2015, čtvrtek, 22:40 + 0 - 0
    abc78:citim to naprosto stejne,az na ty cernochy..ti mi nevadi,vetsi hnus jsou slimaci co se vali do Evropy.
  • SK Slavia Praha wajt 15.10.2015, čtvrtek, 12:29 + 0 - 0
    Za mě Strašák všema deseti, nejen kvůli tomu, že jsem slávista. Opravdu to s lidmi umí. Nevadil by mi ale ani supportleader rudejch nebo chacharů. Protože to je NÁŠ nároďák,naše vlast, tak bychom měli podpořit všichni. Bude se tedy něco dít? Rád bych pomohl.
  • FC Baník Ostrava abc78 14.10.2015, středa, 19:36 + 0 - 0
    Matt1922 - jo jsou, ale tohle pro mě není Baník bohužel, pouze torzo co zbylo, taky z toho nemám radost, že máme briketky, vždyť tam jsou jen žoldáci a čeká se na pád na samé dno. Zrovna nedávno, jsem se bavil s kámošem, že tam už není komu fandit a jen vzpomínám na odchovance. Jezdím na výjezdy od roku 1993 a abych se přiznal, cítím úplnou bezmoc!
  • bez klubu Rusty 14.10.2015, středa, 19:15 + 0 - 0
    BrokFCB: Při zhovadilosti vedení svazu by to padlo pouze na ACS, SKS a Plzeň. Koukni kde hraje repre poslední rok. Jedna z mnoha sraček Berbrgroup. Žádné kvalifikační zápasy na Moravě a Slezsku.
  • bez klubu leprikon 14.10.2015, středa, 17:38 + 3 - 0
    Pánové, včera jsem vážil cestu do Uherského Hradiště na U21 a takto by se mělo určitě začat. Strašák tam nebyl, ovšem byly tam známé postavy ze Slovácka, Olomouce, Ostravy, Opavy a myslím, že to moc pěkně fungovalo, kdy dokonce ve druhém poločase doplnilo asi 40 lidí v kotli, dalších 30-40 domácích včetně dětí, kteří se krásně chytaly při supportu, který gradoval ve druhém poločase, kdy se velmi pěkně přidával i stadion.
  • FC Baník Ostrava BrokFCB 14.10.2015, středa, 17:18 + 1 - 0
    Nebo další varianta, každý tábor by si hrál prim na svém stadionu a staral se o atmosféru + samozřejmě i ostatní tábory by byly přitomny, ale hlavní slovo by měli domácí..
  • FC Baník Ostrava BrokFCB 14.10.2015, středa, 14:34 + 0 - 0
    Souhlasím se Slávistou, že by to měl vést Strašák, teda pokud se něco takového udělá. Ačkoliv s ním v mnoha ohledech nesouhlasím a některé jeho věci se mi nelíbí, tak nikdo nemůže popřít to, že to s lidmi umí jako nikdo jiný u nás, umí je nahecovat a komunikovat s nimi. Snad se něco vymyslí, co by vyhovovalo všem (teda krom vyložených haterů, kteří jsou v každém táboře) a spojí se síly. To musí ovšem udělat zástupci ultra skupin, protože my tady nic nezmůžeme.
  • FC Baník Ostrava Mat1922 14.10.2015, středa, 13:59 + 0 - 0
    abc78:tak aspon ze fandis Baniku,kde jsou ctyri cerni hraci:)
  • AC Sparta Praha Hynek 14.10.2015, středa, 08:51 + 0 - 0
    Neřekl bych, že by měl strašák velký respekt napříč českou ultras scénou hlavně v poslední době. A pokud se nepletu, projekt Vlajkonoši šel za ním, ale jaksi to nemělo úspěch a potřebnou odezvu.
  • SK Slavia Praha KL.80 14.10.2015, středa, 08:34 + 0 - 0
    abc78: naprostý souhlas. Když teď vidím, jak Pelta dělá vše proto, aby nás v sobotu bylo co nejméně, chce se mi blít.Těmhle lidem o fanoušky vůbec nejde.
  • FC Baník Ostrava abc78 14.10.2015, středa, 00:56 + 0 - 1
    Jenomže s těma krysama, kteří jsou falešní jak pětník, pro mě nepředstavitelné, já mít na 5 metrů Peltu a tu zbylou pakáž, tak jim naplivu do ksichtu! Já vám do toho nekecám ani vás neodsuzuji, vaše věc, mě na repre nikdo neuvidí ani mě repre nezajímá! Pro mě repre skončila už tím, že tam je negr a klidně mě ukamenujte!
  • AC Sparta Praha zbarda 14.10.2015, středa, 00:11 + 1 - 0
    Abc78: Nejde o to jim lézt do prdele a je dost možný, že s námi vyjebou a podrazí nás. Ja si myslím, že za pokus to stojí s nima komunikovat a snažit se najít kompromysy pro realizaci choreografii a celkově lepší atmosféru na stadioné, tzn.pořádný stojící kotel z různých ultras skupin vedle sebe. Nikdo přece netvrdí, že by kotel nemohl burcovat Strašák. Já bych s tím problém neměl. Je to o debatě co by se skandovalo a hlavné aby si tam nikdo nenosil klubové symboly!!
  • FC Baník Ostrava abc78 13.10.2015, úterý, 22:39 + 0 - 0
    Jenom jim lezte do prdele, komunikujte s těma hnojama, při nejbližší příležitosti vám ti zmrdi píchnou kudlu do zad!
  • SK Slavia Praha pt88 13.10.2015, úterý, 21:14 + 2 - 2
    Jediným, kdo by mohl něco s repre kotlem rozjet je Strašák, který má odvahu, respekt a umí vyburcovat k fandění. Ale vždycky se ozve někdo z baníku, sparty apod., kdo bude tvrdit bláboly o mediálních hvězdách apod.
  • bez klubu Michal7 13.10.2015, úterý, 19:25 + 0 - 0
    13. listopadu se naše repre utká ve Vítkovicích se Srbskem. Tam by se moh položit nějaký základ. Teď například na U21 sČernou horou jsou spolu v kotli fans: Slovácko, Ostrava, Opava, Olomouc (y) :)
  • bez klubu Michal7 13.10.2015, úterý, 16:07 + 0 - 0
    Hynek: kvalifikace na EURO 2016 je akce českýho svazu? Tady nejde o to podporovat svaz, ale svoji zem a kluky co za tu zem hrajou. To bys taky mohl přestat chodit na Spartu protože liga a pohár JSOU akce svazu..
  • Zbrojovka Brno Torino FC!!! 13.10.2015, úterý, 14:01 + 0 - 0
    zbarda: Souhlas s Tebou !!! Nadavat a urazet jde nejsnaze, to umime vsichni. I kdyz neco stoji za kulovy a nelibi se nam to, tak je treba se prvne pokusit komunikovat tak nejak na urovni. Az selze slusna komunikace a snaha o neco, pak se da jakz takz pochopit hnev a tvrdsi pristup. Nebylo by asi fajn, dat komukoliv nastroj typu - ze fanousek je jen krikloun, bezmozek, vytrznik atd. Naopak, pokud tady jsou lide, kteri maji snahu o neco dobreho pro fanousky, tak to nemusi byt hned o lizani ...... Je to snaha a ta je lepsi, nez tady pi.ovat na vse.
  • AC Sparta Praha Hynek 13.10.2015, úterý, 13:58 + 0 - 0
    Jinak nápis ACS v choreu, ve kterém si měli vzít tvůrci lva příklad, bylo na černém podkladu, ale to je detail. Do teď jen nechápu, co to je za smysl, zveřejnit připravené choreo ještě před vlastní prezentací. To by snad nikoho napříč ultras světem nenapadlo.
  • AC Sparta Praha Hynek 13.10.2015, úterý, 13:55 + 0 - 1
    souhlas s mirou...tady se kritizuje postoj FAČR jak na lize, tak na českém poháru, vedení FAČR, pokutování, represe, zákazy, šmírování apod. a pak se půjde ruku v ruce fandit na jejich akci? To by si ultras trochu protiřečili.
  • AC Sparta Praha zbarda 13.10.2015, úterý, 11:58 + 1 - 0
    eduardochacharo: v tomhle ti držím palce a pokud si schopnej opravdu komunikovat s FAČR a třeba alespoň částečně sjednoit české tábory, tak si myslím, že se můžeme těšit na lepší časy. Divák: snad nikdo z fans nemá zájem, aby nám kdokoli a cokoli platil. Vždy je lepší být nezávislí, ale tady se nejdřív musí sjednotit ultrasáci a chuligáni v ČR a pak začít komunikovat (jednat) s FAČR, abychom jim měli co nabídnout. KÉŽ BY SE LEDY PROLOMILY A VŠECHNY TÁBORY SJEDNOTILY!!!
  • bez klubu Divák 13.10.2015, úterý, 00:50 + 1 - 1
    Já bych repre fandil, ale nenechám si nic platit od Gambrinusů ani čuráčků ze stesu. Nenechám se někým kupovat a nejde mi na rozum, že nějaký chachar se nechá zaplatit čuráčkama ze svazu a líže jim zadečky vymýšlí chorea a pomáhá jím. to fakt nepochopím. Škoda, že se neprosadil projekt vlajkonoši, kde to vypadalo, že si to budou řídit sami fanoušci. Ega ale zvítězila nad národním zájmem. Takže raději nic než Ultras stes a ultras gambrinus.
  • FC Baník Ostrava abc78 13.10.2015, úterý, 00:03 + 0 - 0
    Já repre total jebu, dokud náš fotbal vede ta zkurvená vepřovka Pelta a další zmrdi!!!
  • FC Baník Ostrava eduardochacharo 12.10.2015, pondělí, 22:40 + 0 - 0
    ostravak: na něčem podobném již pracuji a zanedlouho představím i nějaké návrhy ;)
  • FC Baník Ostrava ostravak 12.10.2015, pondělí, 19:35 + 3 - 0
    Proč teda domácí kotel nesjednotit do stejných triček/dresů?? tím by se ještě více zamezilo možných zbytečných potyček mezi fans.
  • AC Sparta Praha Czerw 12.10.2015, pondělí, 17:05 + 1 - 0
    evidentne to jde i s dresama klubu, jak ukazujou turci ...
  • SK Slavia Praha sihon 12.10.2015, pondělí, 16:42 + 1 - 0
    Na repre se fandí Česku a českým hráčům, ne svazu. Nejsem jediná země, kde mají fanoušci problémy se svazem. Stejně tak reprezentační smír. Když to jde v Turecku apod., proč by to nešlo u nás? Na repre jsme všichni na jednom břehu a když s sebou někdo nebude tahat zbytečně klubový symboly, tak by to neměl být problém. Bylo by fajn ještě do EURA na nějakejch přátelácích něco zkusit.
  • bez klubu ReprezentacniFanda 12.10.2015, pondělí, 15:38 + 0 - 0
    mira: Tak nechod. A hotovo. Nevim, zda jednotlivci, jako ty, nekdy pochopi, ze na repre se chodi podporovat kluky a svoji vlast, ne svaz. A ze penize jdou na svaz? Kam jinam maji jit..? Do domova duchodcu? Je to tak vsude na svete. I kdyz s tema penezma by v tom domove duchodcu nalozili lepe.. :-) Tak tem prasatum mame ukazat v lize, co si o nich myslime. 1-2 kola je ale malo. Jsem zasadne proti pokutam, ale s tim mame udelat neco v lize. ME a MS je nekolik let tradice, a ze se do toho serou sponzori s tim nic neudelame..
  • FC Baník Ostrava Didosh28 12.10.2015, pondělí, 15:31 + 0 - 0
    Ten zapas tehda v Rakousku byl paradni!Banikovci,Brnaci i Spartani na jedne tribune,byl to tehda kurwa rachot.
  • FC Slovan Liberec mira 12.10.2015, pondělí, 15:07 + 1 - 0
    Jasne tak trdlikujte na repre a v lize za kazdou picovinu budeme dostavat pokuty, si neumim predstavit ty Ultras co v lize pokutujou, ze najednou budou hrde podporovat repre.....btw Euro a MS jsou nejvetsi uchylarny, jen pro sponzory.
  • FK Mladá Boleslav Kostič 12.10.2015, pondělí, 15:03 + 1 - 0
    Každopádně před blížícím se Eurem ve Francii bychom se spojit měli a fandit bok po boku
  • Zbrojovka Brno Torino FC!!! 12.10.2015, pondělí, 14:49 + 0 - 0
    Napadá mne název, pod kterým by se dal společný projekt fandů napříč kluby jmenovat :o). Fans Union Czech Klub - neboli FUCK ;o) !!! Myslím, že je to fajn název a každý ho pochopí ;o). Anglicky neumím :o(, takže se nebráním to ještě případně gramaticky doladit ;o).
  • FC Baník Ostrava BrokFCB 12.10.2015, pondělí, 14:24 + 0 - 0
    Taky bych byl pro pořádný repre kotel, proč by to nešlo? Chorály se dají vymyslet i za pochodu, kdyby se domluvila nějaká společná čapka na výběr penez a nákup propiet. Ti kdo nejsou schopni být v sektoru se Baníkovci, Sparťany, Slávisty apod, by prostě zůstali doma a hotovka. Jen bych dal omezení na zákaz nošení klubových symbolů. Nevím podle mne by to bylo super.
  • AC Sparta Praha Czerw 12.10.2015, pondělí, 12:49 + 1 - 0
    Taky jsem po dlouhe dobe byl tady v cesku na repre a asi zase dlouho nepujdu ... podle me stoji za to jet treba na Euro apod. kde se proste bude fandit tak nejak spontanne a pujde o hodne, i kdyz jsem treba slysel ze na poslednim Euru proti Rusku byli samy kokoti a ja byl pak proti Polsku a bylo to fajn ... ale jako ta Pepsi vyzva byl mega trapas, nevydal jsem ani hlasku ... Turci super, kdyby se ten den nejakej zmrd neodpalil v Ankare, tak by to bylo asi jeste vetsi (hlavne dekovacka), mel jsem uplne chut jit k nim a fandit Turkum :D (stejne jsem si pod nos pobroukaval lalalala ooooo Turkiyeeee :D ) a zase jsem se navnadil na to, ze to musim hecnout a dostat se na nejaky istanbulsky derby ... co je pravdy na tom, ze ten posledni projekt Ceskyho kotle skoncil na tom, ze tam byly nejaky bitky apod? Proc kurva lidi musej bejt agresivni? Copak nechapete ze je to "jen" fotbal? Muzem bejt prece fanatici, nadavat si, ale vsichni vime, ze to je proste jen zabava ... chapu ze svym narkem tady nic nezmenim a lidi o kterejch mluvim to nikdy nepochopi, ale uvedomte si, ze i vy jste duvodem tyhle trapnosti na zapasech repre ... ja taky nefandil kdyz okolo me sedeli jen curaci s tleskatkama, ktery rvali jen pri pepsi vyzve ...
  • SK Slavia Praha wajt 12.10.2015, pondělí, 12:47 + 0 - 0
    Eduardo: Pust se smele do toho! Drzim palec a rad se pridam, kdyz to nebude zadna Peltovina.
  • Bohemians 1905 Pernstein 12.10.2015, pondělí, 10:52 + 1 - 0
    Reprezentace je obraz národa a jeho mentality a tomu situace na hřišti, v zákulisí i v hledišti plně odpovídá.
  • FC Baník Ostrava eduardochacharo 12.10.2015, pondělí, 10:35 + 2 - 0
    Casual88: Platil to gambrinus, všichni tam jsou v této oblasti dost nezkušení a proto jsem se rozhodl pomoci býválému spoluhráči a kamarádovi ze svazu, který to za svaz s gambrinusem koordninoval. Nedělal jsem to kvůli nim, ale kvůli repre. Jediné o co mi do budoucna jde, aby dali skalním fanouškům větší volnost, ale to nejde udělat ze dne na den, ani z hodiny na hodinu. Zástupci Gambrinusu, STESu i fačr v této oblasti jsou mladí lidé s kterýma se dá domluvit, ale i my, obyčejní fanoušci musíme být jednotní a musíme přijít za nimi s jasným návrhem. Klidně se ujmu pozice "spojky" mezi fans a fačr, protože jakouž takouž podporu od fačru už mám, ale potřebuji cítít v zádech podporu i z táborů ultras v rámci ČR. Bez toho ty ledy neprolomíme a bez toho budeme jen dalších pár let nadávat.
  • FC Baník Ostrava majkl666 12.10.2015, pondělí, 10:32 + 0 - 0
    Pánové, případně dámy - pro repre smír jsem i já, navštívil jsem zápas Turecko - ČR jako jeden z mála, který tam přijel na vlastní pěst bez nějaké cestovky Fotbal travel či jak se to jmenuje, připlul jsem lodí z Evropské části Istanbulu do přístavu cca 1km od stadionu Fenerbahce, už tam jsem čuměl jak puk, Turci v dresech různých týmu od Fenerbahce, přes Galatasaray, Besiktas, Trabzon aj. obešel jsem skoro celý stadion venku a všude se ti fandové různých dresů zdravili a přáli si výhru atd, on pak ten fanatizmus na stadioně byl znát i když tam nebylo ani zdaleka vyprodáno ale support byl jednotný a byl slyšet, hodně tomu fanatizmu nahrávala nějaká turecká hudba, která hrála tak na hlas že jsem neslyšel kámoše vedle na sedačce a Turky to jaksi hnalo do toho fanatizmu, což v česku se může vyzkoušet právě tou písní Ktož sú boží bojovnící! No a proč to tu píšu, protože i v tak znepřáteleném Turecku se dají fans při repre zápasech dohromady a vytvoří parádni support a v normálním ČR je tohle zatím nemožné, což fakt nechápu. Jinak zítra v Amsterdamu! Neletí zítra ráno někdo z Katowic do Eindhovenu?
  • FC Baník Ostrava Casual88 12.10.2015, pondělí, 10:20 + 0 - 0
    eduardochacharo: To choreo platil kdo? Svaz? takze podporujes FACR? Jebat FACR a vylit Gambrinus! Jsem pro smir na repre, ale ne pod diktatem FACR, STES a Gambrinusu! Nikdy bych se nepodilel na nicem co tato trojkoalice dela!
  • FC Baník Ostrava eduardochacharo 12.10.2015, pondělí, 09:40 + 2 - 0
    Čau všem, jsem ten, který rozhodoval o konečném umístění kartónů atd. na tomto zápase. Jsem hrozně naštvaný, že týdny příprav a hektický den zápasů, přišel skoro vniveč. Můj hlavní návrh na svaz byl, že místo kartonů by byla plachta (přece jenom vyhrála dost namáhavá choreografie a chtěl jsem jistější výsledek). Zamítnuto Gamrbinusem, jelikož by to "bránilo" ostatním fanouškům ve výhledu (pak sami uznali, že by to bylo lepší). Nakonec se nám to podařilo pěkně připravit a nebýt bojkotujicích Turků, mohlo to dopadnout fakt hezky. K té kartoniádě byli nakoupeny i balonky, ale páni z UEFY MAFIE nám je zakázali, že by mohli spadnout na hřiště... Druhý poločas jsem přišel poprvé v životě na letné, do kotle sparty a přidal se k "partě dětí s bubeníkem" (mimochodem, byli to aktivní fans sparty, bohemky, slávie, opavy a baníku). Bohužel nás tam bylo všehovšudy 10-15 lidí, kteří fandili, ale všudepřítomní fanoušci hostů zamezili k lepšímu supportu, jednoduše nás přervali chorály atd. Zarazili mě 2 věci, jak může v kotli domácích a ještě na stadionu sparty viset několik tureckých vlajek a co vůbec v domácím kotli dělají ultras fenerbachce a galatasaray (vůbec nebudu mluvit o tom, že druhý poločas po oboustranných provokacích nám ukazovali, že nás podřežou - v "domácím" kotli kurva!!!). No nic, říkal jsem to jak autorovi tohoto článku osobně, tak i dalším členům, že jsem mluvil se zástupci fačr o lepších podmínkách pro aktivní fans a o jejich sjednocení. Tzn. repre smír - už je konečně na čase se probudit! Proč to jde v Turecku? Nebo v Polsku (tam je to složitější, ale kdo viděl včera zápas PL-IR, tak ví). Já osobně miluji rivalitu mezi fans, ale repre je vizitka České republiky a aby jsme v domácím zápase byli daleko horší nebo aby v domácím sektoru málem roztrhali týpka co přišel v tričku ANTI ISLAM, tak to se mi popravdě otevírá kudla v kapse. My jsme měli být doma a my jsme češi, tak je potřeba přestat si na něco hrát a využít v rámci repre zápasů velký potenciál!!!
  • bez klubu Cestovatel 12.10.2015, pondělí, 08:52 + 0 - 0
    Na zápase jsem byl s kámošem a oba jsme se shodli, že fanoušci hostí byli výborní a dali dohromady skvělý počet. Sice jich přijelo plno určitě z Německa, nikoliv z Turecka, ale i tak dobrý. Na začátku nás sice srali, když vykřikovali do minuty ticha, nicméně přiznávám, že jsme přeslechli, proč ta minuta ticha je. O těch mrtvých v Ankaře jsem nevěděl, jel jsem na reprezentaci rovnou z fotbalu Sázava-Hostouň. Byli jsme v sektoru D46, kde byl nás kotel a bohužel i plno hostů, tam se dostat neměli. Ale problémy s nimi nebyly, aspoň že tak. Akorát trochu zklamání co se týče pyra, měli jen jeden kvalitní oheň, čekal jsem mnohem více v tomto ohledu. Evidentně jim funguje repre smír, viděl jsem symboly Galatasaray, Fenerbahce, Besiktase a Trabzonsporu, což jim dost pomáhá a jsou jednotní. My neměli šanci a když se na to vysral i bubeník, tak už vůbec ne. Turci vyhráli na hřišti i v hledišti. Akorát mě zarazilo, že měli tak vlažnou děkovačku, hanba těm hráčům. A když udělali naši hráči to kolečko, Turci jim tleskali, hezké gesto.
  • Zbrojovka Brno Torino FC!!! 12.10.2015, pondělí, 05:56 + 1 - 0
    Tez mam problem s tim, ze na dresu repre je pouze cesky lvicek. Je to trosku malo a ja osobne bych tento dres na sebe nikdy nevzal. Ceska republika neni jen Praha, i kdyz to tak dost casto v ruznych sverach vypada. To neni narek, ale konstatovani. Bez nejakych potreb nekoho urazet.
  • FC Hradec Králové Kuksič 12.10.2015, pondělí, 02:57 + 0 - 0
    Názory jsou tu dobré. Každý z Vás má trochu té pravdy. Mě osobně by se líbilo, abychom začali podporovat "lvíčata". Už se to probíralo i mezi zástupci kotlů, tak proč do toho nejít. Třeba se pánům ze svazu naše práce zalíbí a budou nás chtít na zápasech "áčka". Nebo taky ne. :-)
  • Zbrojovka Brno Doyle 12.10.2015, pondělí, 00:08 + 0 - 0
    ten zápas v rakousku byl legendární... ¸Österreichische Fußball nein, Temelin ja :))) doteď mě mrazí v zádech
  • SK Slavia Praha Dejv_sks1892 12.10.2015, pondělí, 00:01 + 1 - 0
    Myslím, že je to nereálný se nějak formovat na domácích zápasech. Svaz tam chce mít klid a ne aby mu tam někdo hulákal Pelta ven a strhával k tomu celej stadion. Atraktivní venkovní zápasy jsou taky na hovno, protože to vykoupěj burani ze všech možnejch i nemožnějch prdelí a zbytek rozeberou mezi sebou sponzoři. Jediná šance jak se o něco pokusit a být přitom vidět je, se pokusit vyjet na nějakej míň atraktivní výjezd´, kde nebude problém z lístkama, třeba jako teď bylo Lotyšsko, nebo něco na tenhle způsob a tam ve 200 lidech ovládnout stadion a dostat se lidem do podvědomí. Ale jestli si myslíte, že Vám Pelta schová do Holandska 1000 lístků a dá Vám je za 400Kč, tak ste naivní. Iniciativa musí bejt od nás. Měli by jsme začít něčím takovým.
  • SK Slavia Praha Falcone 11.10.2015, neděle, 22:05 + 1 - 0
    Celej problém je v tom, aby někdo šel na svaz, domluvil se tam, že v tomhle se sektoru se bude stát a fandit a po prdeli a když to nepůjde po dobrym, tak to pujde po zlým, že ten sektor vyprodáme normálně a zbytek lidí co tam bude bude ud fandit s námi nebo málo smůlu.
  • FC Fastav Zlín fburger11 11.10.2015, neděle, 21:31 + 1 - 0
    https://www.youtube.com/watch?v=Km_ysK2yPMw
  • FC Fastav Zlín fburger11 11.10.2015, neděle, 21:29 + 5 - 0
    Já bych osobně šel do toho udělat nějaký opravdový repre kotel, ale to by těm na svazu musel někdo vysvětlit, že i na Moravě máme stadiony a navíc, 1000 korun za lístek dávat nebudu plus to, že když se hraje v Práglu nebo v Plzni a k tomu ještě občas v pracovním týdnu. Možná že, kdyby admini této stránky napsali článek o tom, že bychom se jako ultras mohli na repre zápasy sjednotit a vytvořit pořádnou atmosféru. Vzpoměňte na zápas v Rakousku, před x lety, kde se spojily fankluby ACS a Chachaři...
  • FC Hradec Králové Koule73 11.10.2015, neděle, 20:34 + 0 - 0
    Jak tadypíše hodně lidí poten
  • Zbrojovka Brno Doyle 11.10.2015, neděle, 20:17 + 2 - 0
    souhlasím s Rustym... svaz stojí proti opravdovým fanoušků, vymýšlí komerční sračky pro pobavení buranů, do toho ti naši frajeři v čele s řidičem limbou, kteří slaví postup na euro přes průměrnou č.h. urážením člověka, který se odvážil je zkritizovat.. mě osobně vadí i ty dresy, na kterých je pouze český lev (nic proti čechám, ale naše republika se skládá z více historických zemí).. když to všechno sečtem a podtrhnem, fandí se tomu těžko. Přesto všechno jsem třeba na euru v polsku byl, jak píšete, potenciál velký, ale chybí tomu organizace
  • bez klubu Rusty 11.10.2015, neděle, 19:51 + 2 - 0
    Vím, že se opakuji, ale nevím proč se všichni tak diví, když na svazu x let sedí to co sedí. Celý koncept naší repre je tak prohnilí až je mi z toho blivno.
  • FC Baník Ostrava Hammass 11.10.2015, neděle, 19:34 + 0 - 0
    jak svaz nesnáším,tak opravdu nechápu,proč se tady nadává na to,že se prodali lístky turkům?! pochopil bych to,kdyby byl o zápas takový zájem,že se tam nedostane 10tisíc našich,ale takhle..
  • bez klubu ReprezentacniFanda 11.10.2015, neděle, 18:47 + 0 - 0
    Jinak Turci a jejich support parada, u nich je ta hrdost a ten fanatizmus proste automaticky. Videl jsem tak 70 leteho dedu, co s rukama nad hlavou zpival choraly. To proste u nas nenajdeme.
  • FC Viktoria Plzeň wawe48 11.10.2015, neděle, 18:46 + 1 - 0
    škoda.. Myslím si, že ČR má velký potenciál fanoušků, jak na domácí zápasy tak na výjezdy .. mohl by to být pěkný hukot
  • AC Sparta Praha zbarda 11.10.2015, neděle, 18:44 + 1 - 0
    Proč se nedomluví repre smír a vůdci ultras z týmů ACS, SKS, FCB, Brno, Opava atd., aby byla na repre pořádná atmosféra?? Proč o to není zájem?
  • bez klubu ReprezentacniFanda 11.10.2015, neděle, 18:44 + 1 - 0
    https://m.facebook.com/vlajkonosi2015 omlouvam se adminum za odkaz. Co se tyce zapasu, byl to propadak. Uz pred stadionem bylo jasne, kdo bude mit v hledisti prevahu. Pri vstupu do sektoru D50, vedle domaciho sektoru, jsem byl zdesen dvema tureckyma vlajkama, ktere byly vyvesene na plote. V sektoru domacich(!!). Ne, to proste od svazu nepochopim. Jak je mozne, ze se dostanou do domaciho sektoru?? Tak kurva ja byt na svazu, vim, ze domaci sektor je pro nase fanousky, tak tonerozprodam Turkum, ne?? Pred nekolika tydny jsem kontaktoval na FB oficialni stranku reprezentace s tim, ze by se mel zavest nejaky organizovany prodej listku. Hosty soupnout tam, kam patri a popripade jim tam v pripade Turku jeste nechat nejaky ten sektor. Ale ne, oni je nechaj po celym stadionu rozprostrit jak retardi. Do "kotle", k par aktivnim, jsem se s kamaradem dostal az druhy polocas. Misto nejakyho vysmechu by si zaslouzili respekt, ze se to tam snazi zvednout. Ale jsou sami. K tem, co tu nebo kdekoli pisou, ze uz by to chtelo zlepsit, mam jen jedno: tak nepiste a konejte! Po tureckych golech na nas delali turci ramena, ukazovali, ze nam podriznou krky. Spina jedna. Pri te minute ticha to bylo tak, ze se z hlediste ozval jednotlivec s pokrikem "Cesi do toho" nebo tak neco, na to Turci nereagovali, az pak se ze sektoru hostu ozval jakysi choral, ke kteremu se pridali i Turci mimo sektor hostu, na coz par desitek Cechu reagovalo piskotem. Bohuzel, zatim se neobjevil nekdo, kdo by to zformoval a urcil co a jak. Mame potencial jako krava, jen ho nechceme vyuzit..
  • SK Slavia Praha Pyroman 11.10.2015, neděle, 17:56 + 2 - 0
    Několik stovek lidí by do toho určitě šlo, jen se toho musí chytnou nějaká parta "bláznů" co se pokusí zařídit vše potřebné. A nikomu se do toho nechce, protože ví, co vše by se muselo zařídit.
  • bez klubu ultraboy 11.10.2015, neděle, 16:43 + 0 - 0
    Čokl: Mýlíš se, ultras napříč republikou nemají problém s reprekotlem, spíše naopak. Otázkou ale zůstává, co a nebo kdo je podle tebe ultras?
  • FC Baník Ostrava Hody 11.10.2015, neděle, 16:17 + 0 - 0
    Hammas: svaz avizoval že czápas chce mít jako poděkování hráčům za postup tak si to měl ohlídat. kor když se dalo najevo že tam bude nějaké to zpestření. a ještě dá si svaz pokutu za nedostatečnou pořadatelskou službu?
  • FC Baník Ostrava trevor20 11.10.2015, neděle, 15:50 + 0 - 0
    Ohledne minity ticha, ze sveho mista sem slysel, jak do teto pietni části zacalo pár cechu cosi nahlas mumlat a kricet a vzapeti se ozvali turci.
  • AC Sparta Praha mojda6 11.10.2015, neděle, 15:45 + 1 - 0
    Také jsem se úplně styděl za to, jak bylo hlediště mrtvé a přidávám se k blackandwhitee - spojme se a vytvořme Český ultras!
  • AC Sparta Praha eRw!n 11.10.2015, neděle, 15:09 + 0 - 0
    Bosak v tv rikal neco o tom, ze Turci zacli do minuty ticha rvat neco proti kurdum..
  • FC Hradec Králové blackandwhitee 11.10.2015, neděle, 14:53 + 4 - 0
    Ale vazne by to chtelo ten kotel na repre nejak zformovat. Proste se obratit na svaz, aby vzdycky vyhradili kotel, kde se bude jenom stat. Fans ze vsech taboru by meli dat hlavy dohromady a vymyslet nejaky choraly. Osobne bych byl treba pro Ktoz su bozi bojovnici, jelikoz ty slova vetsina zna. A pokud by to rozjelo treba 500 a vic lidi, mohl by to byt rachot. Mohlo by se to zkusit treba ted v Holandsku, kdo pojede. Zaroven me napadlo, ze by bylo mozny naroubovat novy slova na melodie, ktery se pouzivaj napric vsema taborama. Co treba melodie Go west od Pet shop boys. Kazdej to pouziva a treba na slova Zemeee, koruny ceske by to slo...
  • FC Baník Ostrava Hammass 11.10.2015, neděle, 14:46 + 1 - 0
    Jako sorry,ale i kdyby to prodával svaz tak co?? Konečně byli na stadiou fans,kteří tam chtěli být..nebo se jim mělo prodat jejich 5% a zbytek má smůlu i když je prázdný stadion?vůbec,jebat,dobré to bylo..
  • FC Baník Ostrava Hody 11.10.2015, neděle, 13:56 + 0 - 0
    Michal7: ne že bych se nějak zastával svazu. je otázkou zda to opravdu prodal svaz anebo to prodávali čeští vyčurani překupníci
  • bez klubu Čokl 11.10.2015, neděle, 13:40 + 4 - 0
    FAČR udělala chybu (zase) že poskytla Turkům lístky i mimo sektor hostí. Jinak my jako ultras různých klubů bysme se měli nad sebou zamyslet. Po gólu se tam objímají radostí týpci v dresu Fenerbahce a Trabzonsporu, nad nima skáče fanoušek Galatasaraye...když to jde u nich, proč ne u nás? Já klubismus umím dát na repre stranou, bohužel 99% ultras v ČR ne. Jinak mě se taky zdá, stejně jako Michalovi7 že Turci při minutě ticha začali první něco pokřikovat.
  • bez klubu Michal7 11.10.2015, neděle, 13:19 + 1 - 0
    Co se týče tý atmosféry na repre zápasech, tak tam tomu myslím pomůže akorát organizovaný fanklub (!Fanouškama a né svazem!), například jako mají v Belgii 1895
  • bez klubu Michal7 11.10.2015, neděle, 13:17 + 1 - 0
    To jak svaz prodal lísky komukoliv kamkoliv byl snad největší propadák. Další pak byl, když se na to zaplacený ,,bubeník,, spolu s lidma okolo po prvním inkasovaném gólu vys*al. Jinak, co se týče tý minuty ticha, tak z mého pohledu (v D47 (obklíčen Turkama)) to vypadalo spíš tak že Turci začali do toho zpívat a Češi je pak vypískali, ale můžu se mýlit. Jinak, Turecký support byl skvělý, zvlášť ty světélkující mobily :)
  • FK Pardubice staník 11.10.2015, neděle, 13:02 + 0 - 0
    článek: http://www.smag.cz/fotbal/cechy-potopila-penalta-vsechny-body-putuji-do-turecka/
  • FK Pardubice staník 11.10.2015, neděle, 13:02 + 0 - 0
    fotky: http://www.stanislavkolarik.cz/2015/10/cr-turecko/
clbanner



Videa

Pyrošou Tribuny Sever v zápase s Teplicemi


další videa >
ULTRASSHOP.CZ Tipovačka
Fortuna liga CZFortuna liga CZ
1.
FC Baník Ostrava Casual88
439
2.
1.FC Slovácko champyon
427
3.
FC Viktoria Plzeň wawe48
413
4.
bez klubu Majkl1911
357
5.
bez klubu Son of Moravia
340
6.
FC Baník Ostrava mara1922
338
7.
FC Viktoria Plzeň navrcswansea
329
8.
Slezský FC Opava lamich2
324
9.
SK Slavia Praha TomSesivka
323
10.
bez klubu Cestovatel
321
Fortuna liga SKFortuna liga SK
1.
bez klubu DavidOFF
191
2.
FC Baník Ostrava mara1922
180
3.
1.FC Slovácko champyon
144
4.
FC Viktoria Plzeň navrcswansea
144
5.
1.FC Slovácko FanaticBoy
143
6.
FC Viktoria Plzeň wawe48
139
7.
MŠK Žilina Nordic Division
138
8.
FC Baník Ostrava mario72
135
9.
bez klubu Cestovatel
120
10.
1.SC Znojmo Jerzy-Okurkari
116
ULTRASSHOP.CZ Tipovačka >
Blog fanoušků & Groundhopping
Když se slaví 40. narozeniny... 31.08.2020, pondělí, 14:08

Když se slaví 40. narozeniny...


BLOG: Derby o Sudety s pocho... 02.07.2020, čtvrtek, 12:16

BLOG: Derby o Sudety s pocho...


Pusťte fanoušky na fotbal, a... 08.06.2020, pondělí, 13:45

Pusťte fanoušky na fotbal, a...

další články >
Vlajkonosi.cz
VLAJKONOŠI v Chomutově 15.11.2019, pátek, 21:15

VLAJKONOŠI v Chomutově


Hej, Bando! Ve čtvrtek všichni do Chomutova! 09.11.2019, sobota, 09:57

Hej, Bando! Ve čtvrtek všichni do Chomutova!


VLAJKONOŠI na Slovácku 15.10.2019, úterý, 15:40

VLAJKONOŠI na Slovácku

více na www.vlajkonosi.cz>
Hooligans.info
FotoReport: FC Zbrojovka Brno - SK Sigma Olomouc včera, 20:55

FotoReport: FC Zbrojovka Brno - SK Sigma Olomouc


FotoReport: FC Baník Ostrava - FK Pardubice včera, 19:15

FotoReport: FC Baník Ostrava - FK Pardubice


Choreo v dětském sektoru, pyro a Pardubice on tour včera, 10:46

Choreo v dětském sektoru, pyro a Pardubice on tour

více na www.hooligans.info>
Fanaticky.cz
FotoReport: FC Zbrojovka Brno - SK Sigma Olomouc včera, 20:55

FotoReport: FC Zbrojovka Brno - SK Sigma Olomouc


FotoReport: FC Baník Ostrava - FK Pardubice včera, 19:15

FotoReport: FC Baník Ostrava - FK Pardubice


Choreo v dětském sektoru, pyro a Pardubice on tour včera, 10:46

Choreo v dětském sektoru, pyro a Pardubice on tour

více na www.fanaticky.cz>
Nejčtěnější články měsíce
Neskutečné! Fanoušci Bayernu... 09.09.2020, středa, 22:08

Neskutečné! Fanoušci Bayernu...


Brněnská vakcína, zabavená v... 13.09.2020, neděle, 21:19

Brněnská vakcína, zabavená v...


Bojkot, podpora za stadionem... 23.08.2020, neděle, 16:16

Bojkot, podpora za stadionem...

Komentáře
před 4 hodinami - pluto
Ten dětský sektor je nějaká no...
před 4 hodinami - pluto
Pro Brno to bude těžká sezony....
včera, 19:51 - Kyby
k.m: To mu, že klub (ikdyž kra...
včera, 18:44 - k.m
V Salzburgu jsem žil 4 roky a ...
19.09.2020, sobota, 23:21 - Kyby
Stejní vyjebanci všude na svět...
všechny komentáře >
clbanner
Speciály



Sledovat @supporters_cz
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace