V dalším díle Gambrinus ligy speciál přichází na řadu fanoušci jednoho z pražských "S" - Sparty. Jak se Sparťané prezentovali v průběhu podzimní části ligy, to si můžete přečíst a prohlédnout v následujících řádcích a fotografiích.
1. Návštěvnost
Sparta měla na začátku sezóny na dvě utkání uzavřené hlediště, což se promítlo do průměrné návštěvy, která s dvěma nulami činí 5 833 diváků a klub řadí na 4. místo. Pokud nuly nebudeme počítat, tak má průměrná návštěva hodnotu 7 778 diváků, což pro Spartu znamená i tak 4. místo, v těsném závěsu za Ostravou a Slavií. Nejvyšší návštěva se zrodila v prvním zápase po znovuotevření tribun, kdy Sparta hostila Hradec Králové a utkání přihlíželo 9 631 diváků. Přes 9 000 tisíc lidí sledovalo i třetí střetnutí, na kterém již mohli být přítomní diváci, od té doby ovšem návštěvy upadaly až k závěrečným 6 031 divákům.
Návštěvy na Spartě jsou na české poměry velmi dobré, na druhou stranu by tomuto slavnému klubu z hlavního města, který hraje dlouhodobě na špici, slušely tribuny ještě více zaplněné, tak, aby se hodnoty návštěv sestávaly z pěticiferného čísla. Ovšem je velký předpoklad, že se tak stane v jarní části ligy, kdy budou vrcholit boje o titul. Spartu navíc na domácí půdě čekají atraktivní souboje s Plzní a Slavií, při kterých lze očekávat plný dům. Podzimní návštěvy jsou zaznamenány v grafu.
2. Domácí prezentace a atmosféra
Ze začátku sezóny atmosféra na Letné poněkud pokulhávala, ale jakmile se kotel přesunul do horního patra tribuny za bránou, situace se výrazně zlepšila a ke konci podzimní části se Sparťané prezentovali solidně. Kotel se rozrostl odhadem na 300-400 členů a i fandění zesílilo, přičemž bylo založené především na úderných pokřicích, avšak zároveň se stále našla i hluchá místa. Bouřlivá kulisa panuje zejména při spolupráci kotle se zbytkem stadionu.
Další aktivity kotle byly založené především na velkém množství různé pyrotechniky. Dále nechyběly nápisy, objevila se kartoniáda a připraveny byly i nějaké obrazové choreografie. Opticky vypadal kotel dobře s velkým množstvím mávacích vlajek v klubových barvách.
3. Výjezdy
Fanoušci Sparty představují tábor, který je silnější ve venkovním prostředí. Na každém venkovním zápase bylo přítomno několik stovek Sparťanů, v Plzni a na Slavii pravděpodobně padla i tisícovka. Těmto číslům pomáhají i kluboví fanoušci v blízkosti měst soupeřů, každopádně počty jsou to výborné. Sparťané byli na stadionech hodně znát - support byl hlasitější a vytrvalejší jak doma, odpáleno bylo velké množství pyrotechniky a k vidění bylo i pár dalších produkcí. Příznivci Sparty také moc dobře vědí, jak "chutná" voda z hasičských hadic, bývají nejčastějším terčem této aktivity.
4. Shrnutí
Fanoušci Sparty patří k aktivním táborům na naší scéně. Silnou stránkou jsou především výjezdy, na kterých mívají Sparťané velké zastoupení a kde působí hodně živě. Početný je i domácí kotel, avšak jeho potenciál zatím není plně využit, především supportu schází ještě větší dynamika a pestrost. Ke Spartě patří velké množství pyrotechniky, naopak propracované choreografie zatím spíše absentují. Sparťané si nevedou špatně, ale potenciál takového táboru s velkou fanouškovskou základnou sahá k vyšším metám. V jarní části ligy se také očekávají ještě vyšší návštěvy.
Spartu v podzimním obraze si můžete prohlédnout ve fotogalerii. Příště přijde na řadu zástupce Moravy - Slovácko.
|
Sledovat @supporters_cz