o supporters | registrovat | přihlásit se
vyhledat rss
z domova ze světa foto reporty groundhopping blog rozhovory hooligans video tipovačka

Společná výzva fanoušků směřovaná na FAČR

čtvrtek, 23.10.2014 08:00 - přejít do komentářů
Fans vyzvali vedení FAČR k zamyšlení nad dopady zavedení adresného ticketingu
images/clanky/spolecna-vyzva-fanousku-smerovana-na-facr-6472.jpg

Vážené vedení FAČR.

Vyzýváme Vás jménem našich fanouškovských sdružení, abyste se ještě jednou zamysleli a zvážili dopady chystaného zavedení adresného ticketingu na českých stadionech.

Jsme velice nespokojeni malými počty diváků, které navštěvují fotbalové zápasy v Česku - a to nejen v nejvyšší soutěži. Jsme přesvědčení o tom, že zavedení adresného ticketingu je jen další překážka, kladena divákům v návštěvě stadionu. Pro někoho možná zanedbatelná, pro někoho celkem vážná. To, jak se projevuje zavedení tohoto systému, můžete sledovat na vlastní oči v Ostravě, kde návštěvnost znatelně poklesla a to i přesto, že byl ukončen fanouškovský bojkot. 

Jsme přesvědčeni, že podobný negativní vliv jako v Ostravě bude mít zavedení adresného ticketingu i na dalších stadionech a už tak bídná návštěvnost se ještě sníží. Některé kluby adresnou distribuci vstupenek zavedly, aby je poté samy opět zrušily. Zřejmě věděly proč…

Zvažte prosím důkladně, zda je opravdu bezpečnostní situace na našich stadionech tak vážná, aby bylo nutné investovat nemalé peníze do systému, v jehož důsledku ubude diváků a atraktivita celého „produktu fotbal“ ještě více klesne. My jsme přesvědčeni o tom, že tomu tak není !!!

Druhou věcí, ve které se na Vás obracíme, je znovuzavedení míst na stání v některých sektorech. Chápeme a sdílíme Vaši snahu o zvýšení komfortu na stadionech. Nicméně pro mnoho diváků není větším komfortem to, že si mohou sednout. Jsou fanoušci, kteří na fotbalu vždy stáli, stojí a stát budou - pokud tedy vůbec přijdou. Pro tyto diváky jsou sedačky naopak pouze nepříjemnou překážkou. Místa na stání byla zavedena na některých stadionech v Německu, diváky už dnes nechávají běžně stát v Anglii (což bylo ještě nedávno nemyslitelné) a o sektorech na stání už uvažují dokonce i v kanadskoamerické NHL ! Mimochodem stále opakované a zdůrazňované výtržnosti na Bazalech se udály na sektorech k sezení, sedačky v jejich páchání nezabránily, naopak sloužily jako - v podstatě jediná - zbraň !!!

Věříme, že máme všichni společný zájem, aby na české stadiony chodilo co nejvíce diváků, kteří by si užívali fotbalu v kulturním a fotbalovém prostředí. Nečiňte kroky, které mají opačný efekt, i když jsou líbivé a na první pohled nutné.

Děkujeme s pozdravem:
O.s. Baník Baníku (FC Baník Ostrava)
Chachaři (FC Baník Ostrava)
O.s. Zbrojováci (FC Zbrojovka Brno)
O.s. 12.hráčem jsme My! (AC Sparta Praha)
O.s. Fanklub SFC Opava (SFC Opava)
Blue&White 1902 o.s. (FK Mladá Boleslav)
FCVP 1911 o.s. (FC Viktoria Plzeň)
Oficiální Fanklub FK Teplice, o.s. (FK Teplice)
Fanklub FC Vysočina Jihlava
Fanoušci Jablonce
Spolek Sigmaunited (SK Sigma Olomouc)
Votroci 2000, o.s. (SK Hradec Králové)
Uran Ultras (1.FK Pŕíbram)
Fanoušci FC Fastav Zlín
Budweis Fans (SK České Budějovice)
Družstvo fanoušků Bohemians (Bohemians 1905)
Fanprojekt Slovan Liberec o.s.
Fanaticos Slovácko (FC Slovácko)

Autor: MR

Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Pokud jste zaregistrovaní, tak se stačí přihlásit. Pokud registraci nemáte, tak se prosím zaregistrujte.

Jméno Heslo
text
  • bez klubu Rusty 27.10.2014, pondělí, 12:18 + 0 - 0
    saiwer: Ty jsi politik, že nejsi schopen odpovědět napoprvé na jasnou otázku, ale meleš dokolečka ohranou písničku z novin. Všechny opatření, o kterých se zmiňuje výzva, jsou pouze "buzerační" a vzhledem k nákladům mají i téměř nulový efekt. A to neustálé upozorňování na jakoukoli nicotnou výtržnost, která se kdekoli stane, má jediný cíl a to před veřejností utajit skutečný stav tuzemského fotbalu. Proč tzv. seriózní deníky nebijí na poplach, že fotbalový svaz vede Korupčník s Estébákem. Raději se rozepisují na několika stranách dokolečka o fotbalovém násilí. Podivuhodná náhoda ve státě, kde nejčtenějším novinovým deníkem je Blesk (obrovská žumpa, která se žurnalistikou nemá nic společného). Je smutné, že lidé si utváří názor z novin nebo z netu a nejdou se sami přesvědčit jak to na českých stadionech vypadá.
  • FC Viktoria Plzeň DROID1911 26.10.2014, neděle, 21:46 + 0 - 0
    1907: Říkáš někoho uvnitř, kdo byse nás, fanoušků, zastal. Zní to teď divně, ale Martin Synecký, dříve bezpečnostní manažer FAČR, se snažil prosadit sektory na stání a prosazoval i zástupce fanoušků.. Ale někdo (Pelta, Berbr, Svoboda,...či někdo takový) ho odšmikl z této funkce, a dal jí vypatlanému Platilovi, který tomu rozumí jak koza petrželi...
  • FC Baník Ostrava Kyby 24.10.2014, pátek, 16:09 + 0 - 0
    Jen pro info, vím, že to nic neznamená: Z FAČR už poděkovali za podnět a vzali si kontakt pro případnou další komunikaci.
  • FC Baník Ostrava Rocco 24.10.2014, pátek, 10:56 + 0 - 0
    prosim tě saiwer, kyby ma pravdu, byla registračka lupeny na adresu a pomohlo to? vyhlašen rizikovy zapas město plne policajtu pomohlo to? dukladná prohlidka a pomohlo to? stejne pyro bylo stejně potyčky byli.. ty kecy od fačr jsou uplne zbytečné
  • SK Slavia Praha saiwer 24.10.2014, pátek, 10:33 + 0 - 0
    Kyby: Opatření samozřejmě nepomohla. Jen argumentům, že se u nás na stadionech téměř nic zlého neděje (s tím ostatně souhlasím) a na nich založené snaze o kompromis mezi fanoušky a svazem, to včerejší chování některých sparťanů neprospěje. Máš pravdu, převládá u mě v tuto chvíli hlavně znechucení... Ty idioti by se mohli aspoň zamyslet, co za negativa ten včerejšek pravděpodobně spustí. A nebude to mít dopad jenom na spartu. Ještě pod drobnohledem UEFA, panebože!!!
  • AC Sparta Praha chorvat 24.10.2014, pátek, 10:01 + 0 - 0
    bonyos: to je hezký, ale to bylo na začátku, letos tam je pár členů. Zbytek zmizel stejně rychle jako prachy od Řepky a Sparty...
  • FC Baník Ostrava Kyby 24.10.2014, pátek, 09:53 + 0 - 0
    Dovedu pochopit tvoje znechucení, pořád ale nějak nechápu souvislosti...pomohl v něčem AT a sedadla??? O to v té výzvě jde...
  • SK Slavia Praha saiwer 24.10.2014, pátek, 09:29 + 0 - 0
    Měl jsem na mysli zhruba toto, cituji z výzvy: Zvažte prosím důkladně, zda je opravdu bezpečnostní situace na našich stadionech tak vážná, aby bylo nutné investovat nemalé peníze do systému, v jehož důsledku ubude diváků a atraktivita celého „produktu fotbal“ ještě více klesne. My jsme přesvědčeni o tom, že tomu tak není !!! Myslím si, že po včerejším vystoupení některých sparťanů (ještě navíc na mezinárodní scéně) nebude mít FAČR opravdu náladu řešit nějaké výzvy fanoušků. Nepsal bych o tom, kdybych to včera neviděl na vlastní oči. Hnát a kopat důchodce nebo malý holky, to zkrátka nejde pochopit. Druhý náběh byl navíc na tribunu odvrácenou od Slovanistů, takže o snaze střetnout se s nima tady nemůže být ani řeč. Sere mě, že jsem byl ukecanej se na ten zápas jít podívat, byť jako nestraný divák!
  • FC Baník Ostrava Kyby 24.10.2014, pátek, 08:34 + 0 - 0
    SAIWER: Naopak. Stadion Pasienky je celý na sezení a včera tam byl aplikován adresný ticketing. Zabránilo to výtržnostem???
  • SK Slavia Praha saiwer 24.10.2014, pátek, 07:26 + 0 - 0
    No, tak po vcerejsim opakovanem nabehu spartanu do deti a duchodcu v Bratislave si myslim, ze tato vyzva postrada na vyznamu.
  • bez klubu Dominik 24.10.2014, pátek, 00:55 + 0 - 0
    Rocco: Právě naopak, zdá se mi to jako dobrý nápad, myslím si, že spojení pochod+zápas repre by se zúčastnilo určitě víc lidí než jenom pochodu samotného a navíc by zároveň ten zápas skýtal další možnost prezentace našeho postoje...
  • FC Baník Ostrava Rocco 23.10.2014, čtvrtek, 22:47 + 0 - 0
    na repre nepřijde tolik lidi kolik by mohlo na pochod
  • AC Sparta Praha Bonyos 23.10.2014, čtvrtek, 22:24 + 0 - 0
    chorvat - http://www.spartaforever.cz/ukaz_clanek.php?clanek=2031 viz otázka:"Občanské sdružení má zatím něco přes 250 členů...." ;)
  • FC Hradec Králové blackandwhitee 23.10.2014, čtvrtek, 21:59 + 0 - 0
    A proc neudelat nejakou akci na repre? Proste se sejit predem a pak pochodem na stadak? Tam nejaky choreo proti praseci hlave...toho by si media vsimli urcite
  • FC Bohemians Praha Butch 23.10.2014, čtvrtek, 21:50 + 0 - 0
    Kyby - odlehčení parádní, taky jsem se nasmál, dobrá ilustrace fan scény. Jinak souhlas s 1907, nápad na společnou kampaň i mimo stadiony dobrej nápad. Okovy se svíraj víc a víc a pokud nebudou fanoušci relevantní účastník procesů, co do toho maj co kecat, tak za chvíli můžeme tvořit svoje futsalový týmy apod. Futsal je dobrej, ale...
  • AC Sparta Praha chorvat 23.10.2014, čtvrtek, 17:46 + 0 - 0
    Bonyos, tak jedinej kdo tu plácá jsi ty s údajnými pár stovkami členů ;)
  • AC Sparta Praha Bonyos 23.10.2014, čtvrtek, 16:52 + 1 - 0
    chorvat - Nechápu, co plkáš. O.s. 12. hráčem jsme My! je jednoznačně největší zástupce sparťanských fanoušků a má pár stovek členů. Nevíš, tak nepiš, seš jen za šaška. To samý Siegl-Horst, plácáš nesmysly a ani sis evidentně nevšiml, že právě díky Koprovi a spol jde kotel i atmosféra na Spartě nahoru. Jinak výzva k FAČR fajn.
  • Dukla Praha Johny7 23.10.2014, čtvrtek, 16:09 + 0 - 0
    Stejne se nic nezorganizuje, jako vzdycky. Jinak Kyby, tvuj koment me rozesmal :-D
  • Slezský FC Opava 19O7 23.10.2014, čtvrtek, 15:31 + 1 - 0
    a už jen kvuli tomu co si napsal, by se ostatní lidi nad sebou měli zamyslet a né smát se tomu že je to vtipek, protože by to takhle fakt bylo. Jde o naši budoucnost a budoucnost ultras, všichni hlásají AMF ale na protest by nedošli. Jasně nenahlásim protest za týden, ale probralo by se to mezi lidma, kolik lidi je ochotných přijít a nepoprat se, nahlasit ok 1000-2000 osob a bez vytržnosti projevit náš nesouhlás s tím co FAČR děla, nějaka trasa pochodu pyro, neprovokovat zbytečně fízli. Nevěřím tomu že by se to tady nechytlo a nedělalo by se nic.
  • Slezský FC Opava 19O7 23.10.2014, čtvrtek, 15:26 + 0 - 0
    Kyby pozor já nic neorganizuju, pouze jsem napsal svůj názor a nápad :) na organizování něčeho tady jsou myslím lídry kotlu, ale jo máš pravdu v tom kolik lidi by přišlo, pak tedy nemá smysl dělat ani petice ani posílat nějaký výzvy které si přečtou a smetou ze stolu ;) myslíš že je zrovna zajímá kdo co napsal? Proto si myslím že takový megaprotest by vypadal líp, už jen kvuli tomu že se to pořádně zmedializuje a bude se o tom mluvit všude, né jen tady na foru nebo na facebooku ;)
  • AC Sparta Praha chorvat 23.10.2014, čtvrtek, 15:12 + 0 - 0
    Kyby - jde o to, že to sdružení má cca 10 členů, tak jakou to má váhu?
  • Bohemians 1905 Durden 23.10.2014, čtvrtek, 15:05 + 0 - 0
    Kyby:Trefa do černého! :D :D :D
  • FC Baník Ostrava Kyby 23.10.2014, čtvrtek, 14:58 + 5 - 0
    Mimochodem už tu na té diskuzi je vidět, jak asi dopadne ten pochod, co se chystá 1907 s Persona 1922 zorganizovat: Sparťanů dojde polovina, bo druhá nesnáší Kopra. Ze Slávie nikdo, bo Strašák bude řešit jiné věci a druhá polovina nemusí Strašáka a bude si myslet že ten tam půjde,Z BOhemky nikdo, bo se nestihnou domluvit, jestli pošlou pravici nebo levici,jen Dukla bude komplet ve třech lidech. Z jiných měst dojede po 20 lidech, jen z Ostravy 50, ale 40 z toho si bude myslet, že jedeme na všechny najebat:-) TO JEN PRO ODLEHČENÍ, NEBERTE MĚ ÚPLNĚ VÁŽNĚ :-)
  • AC Sparta Praha Siegl-Horst 23.10.2014, čtvrtek, 14:53 + 0 - 0
    ondra. Ono to taky neni uplně jednoduchý ;)
  • FC Baník Ostrava ondra_chachari.cz 23.10.2014, čtvrtek, 14:49 + 0 - 0
    Siegl-Horst: V tom případě asi budete ještě větší kreténi, než ten kretén, když s tím nedokážete nic dělat :)
  • AC Sparta Praha Siegl-Horst 23.10.2014, čtvrtek, 14:45 + 0 - 0
    Kyby - Jasný no, to je interní záležitost. ;) Já jen aby bylo jasno o co jde.
  • FC Baník Ostrava Kyby 23.10.2014, čtvrtek, 14:40 + 0 - 0
    Jinak by byla možnost udělat to formou petice, klidně se o to někdo postarejte, podpisy na FCB vám posbírám...
  • FC Baník Ostrava Kyby 23.10.2014, čtvrtek, 14:39 + 0 - 0
    S-H: To je vaše válka. Ale my jsme tam chtěli mít pokud možno za tábory jejich o.s., na veřejnost to zabírá více než nějaká "neurčitá partička". Nevím, co jiného by se tam dalo za ACS napsat...
  • 1.FC Slovácko Mirek 23.10.2014, čtvrtek, 14:37 + 0 - 0
    Kyby, to není Sparťan ale Chorvat :D
  • AC Sparta Praha Siegl-Horst 23.10.2014, čtvrtek, 14:34 + 0 - 0
    Kyby: Tady jde spíš o to, že toho kreténa kopra a tu jeho pipku nemůže dost lidí vystát a pak to v kotli vypadá jak to vypadá. Znam spoustu lidí co kvůli tomu přesídlili z kotle jinam... :-)
  • FC Baník Ostrava Kyby 23.10.2014, čtvrtek, 13:57 + 0 - 0
    CHORVAT: A kdo by tam měl být za ACS podepsaný? Nenapadlo mě,že v tomto bude problém pro nějakého sparťana..
  • FC Baník Ostrava Rocco 23.10.2014, čtvrtek, 13:46 + 0 - 0
    no hlavne aby tam nebylo 5-15 lidi z fanklubu z každeho města, 70 lidi na pochodu bude fakt naše ostuda, ale chtělo by to stovky z každeho tabora, když jde mit plny kotel muže být plno lidi i v ulicích. A to se opravdu musí spojit všichni, ultras i chuligani, jde přece o naší budoucnost tak by se napadani a nějaké ustavky mohli na ten den prostě neřešit
  • AC Sparta Praha chorvat 23.10.2014, čtvrtek, 13:16 + 1 - 0
    Mno, tohle má teda váhu, když největší český klub zastupuje O.s. 12.hráčem jsme My! (AC Sparta Praha), kde tvoří polovinu členů koprfamily... :-))
  • SK Sigma Olomouc Srát_na_židy 23.10.2014, čtvrtek, 13:01 + 0 - 0
    Souhlas s 1907. Když to šlo v Itálii, ve Francii nebo v tom Německu tak proč ne u nás? Na internetu se nikdy nic nevyřešilo. http://www.youtube.com/watch?v=Iw0p84TZ-Ds
  • FC Baník Ostrava Persona1922 23.10.2014, čtvrtek, 12:41 + 0 - 0
    19O7 Souhlas ...
  • Slezský FC Opava 19O7 23.10.2014, čtvrtek, 10:32 + 7 - 0
    pod pojmem nahlas si představuji společný pochod všech fanoušků jako v Německu, pár řečníků, žádné napadání fanoušků, všichni ve trikách svého klubu a s vlajkama a do toho tematické transparenty. Všimli by si toho hlavně média a to by oslovilo i lidi. Když nahlas tak proč to tak neudělat? Nechci do toho kecat nebo tak co se má a co nemá ale jako nápad si myslím že by to šlo, když se umíme spojit takhle proč ne i venku společně. https://www.youtube.com/watch?v=dfmnWLZBAhw
  • FC Baník Ostrava Kyby 23.10.2014, čtvrtek, 10:13 + 0 - 0
    1907: Nečekám, že tato výzva pomůže, jen už bylo třeba konečně nahlas dát najevo, že se nám to nelíbí. Plky na fórech a fejsbúúku nezmění už vůbec nic...
  • Slezský FC Opava 19O7 23.10.2014, čtvrtek, 09:53 + 0 - 0
    RamaACS připoměl jsi mi Most, kde ne jsme byli na výjezdu, žádná toi toi, jen nějaké křaky u plotu a tam se mělo chcat, žádný stánek s pivem nebo klobaskou, lidi museli chodit do nejblžší hospody. ALe hlavně že se vymýšlí pičoviny kamery atd. No osobně si myslím že táto výzva nepomůže. CHtělo by to přímo nějaké lidi uvnitř co by se nás zastali a řekli by že máme pravdu. Snád se někdo najde jinak to je v prdely a pak můžem všichni "ukončit činnost" jako to začínají na slovensku
  • SK Slavia Praha Strašák 23.10.2014, čtvrtek, 09:42 + 0 - 0
    Řešili jsme zásadní interní věci a k tomuto se dostali pozdě. V současné podobě jsme podepsat nechtěli (rozšířili bychom obsahově, změnili formu), ale naše připomínky jsme dali dohromady pozdě, proto nejsme podepsaní.
  • AC Sparta Praha RamaACS 23.10.2014, čtvrtek, 09:21 + 0 - 0
    Na spouste stadionech se člověk ani nevychčije (když pominu toi toi) a bude se investovat 160 mega nějakých blbostí ... nehledě na to, že do 1 ligy se postupuje, že ... (tj. další náklady)
  • Zbrojovka Brno great-one 23.10.2014, čtvrtek, 09:16 + 0 - 0
    Třeba Slavia se na to vysrala proč? Je to jejich vál, ale docela se divím, zrovna jim...
  • FC Slovan Liberec mira 23.10.2014, čtvrtek, 08:32 + 3 - 0
    Zachody jak v Trainsppotingu a kamery za miliony :'( Lidi jako Platil a Chovanec by se vubec nemeli srat do fotbalu.
clbanner



Videa

Pyrošou Tribuny Sever v zápase s Teplicemi


další videa >
ULTRASSHOP.CZ Tipovačka
Fortuna liga CZFortuna liga CZ
1.
FC Baník Ostrava Casual88
439
2.
1.FC Slovácko champyon
427
3.
FC Viktoria Plzeň wawe48
413
4.
bez klubu Majkl1911
357
5.
bez klubu Son of Moravia
340
6.
FC Baník Ostrava mara1922
338
7.
FC Viktoria Plzeň navrcswansea
329
8.
Slezský FC Opava lamich2
324
9.
SK Slavia Praha TomSesivka
323
10.
bez klubu Cestovatel
321
Fortuna liga SKFortuna liga SK
1.
bez klubu DavidOFF
191
2.
FC Baník Ostrava mara1922
180
3.
1.FC Slovácko champyon
144
4.
FC Viktoria Plzeň navrcswansea
144
5.
1.FC Slovácko FanaticBoy
143
6.
FC Viktoria Plzeň wawe48
139
7.
MŠK Žilina Nordic Division
138
8.
FC Baník Ostrava mario72
135
9.
bez klubu Cestovatel
120
10.
1.SC Znojmo Jerzy-Okurkari
116
ULTRASSHOP.CZ Tipovačka >
Blog fanoušků & Groundhopping
Když se slaví 40. narozeniny... 31.08.2020, pondělí, 14:08

Když se slaví 40. narozeniny...


BLOG: Derby o Sudety s pocho... 02.07.2020, čtvrtek, 12:16

BLOG: Derby o Sudety s pocho...


Pusťte fanoušky na fotbal, a... 08.06.2020, pondělí, 13:45

Pusťte fanoušky na fotbal, a...

další články >
Vlajkonosi.cz
VLAJKONOŠI v Chomutově 15.11.2019, pátek, 21:15

VLAJKONOŠI v Chomutově


Hej, Bando! Ve čtvrtek všichni do Chomutova! 09.11.2019, sobota, 09:57

Hej, Bando! Ve čtvrtek všichni do Chomutova!


VLAJKONOŠI na Slovácku 15.10.2019, úterý, 15:40

VLAJKONOŠI na Slovácku

více na www.vlajkonosi.cz>
Hooligans.info
SOUHRN: Pohled na tribuny ve 4. ligovém kole F:L včera, 21:30

SOUHRN: Pohled na tribuny ve 4. ligovém kole F:L


FotoReport: Bohemians Praha - FC Viktoria Plzeň včera, 21:25

FotoReport: Bohemians Praha - FC Viktoria Plzeň


FotoReport: FC Viktoria Žižkov - FK Hradec Králové včera, 19:40

FotoReport: FC Viktoria Žižkov - FK Hradec Králové

více na www.hooligans.info>
Fanaticky.cz
SOUHRN: Pohled na tribuny ve 4. ligovém kole F:L včera, 21:30

SOUHRN: Pohled na tribuny ve 4. ligovém kole F:L


FotoReport: Bohemians Praha - FC Viktoria Plzeň včera, 21:25

FotoReport: Bohemians Praha - FC Viktoria Plzeň


FotoReport: FC Viktoria Žižkov - FK Hradec Králové včera, 19:40

FotoReport: FC Viktoria Žižkov - FK Hradec Králové

více na www.fanaticky.cz>
Nejčtěnější články měsíce
Neskutečné! Fanoušci Bayernu... 09.09.2020, středa, 22:08

Neskutečné! Fanoušci Bayernu...


Brněnská vakcína, zabavená v... 13.09.2020, neděle, 21:19

Brněnská vakcína, zabavená v...


Shrnutí současné situace v M... 01.09.2020, úterý, 18:10

Shrnutí současné situace v M...

Komentáře
23.09.2020, středa, 20:59 - davey
Možná by nebylo špatné aby to ...
23.09.2020, středa, 19:11 - davey
Všude je to s těma psama stejn...
23.09.2020, středa, 19:06 - davey
Ta poslední fotka tvl... už je...
23.09.2020, středa, 14:17 - zbarda
Jaký je problém mezi ultras po...
23.09.2020, středa, 11:23 - acs1893
kéž by, to by to vypadalo po h...
všechny komentáře >
clbanner
Speciály



Sledovat @supporters_cz
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace